Artikel
I
Er is een Dienst Ziektekostenvoorziening Overheidspersoneel (DZVO), verder te noemen: de Dienst. De Dienst ressorteert rechtstreeks onder de directeur-generaal Management en Personeelsbeleid.
Besluit
Er is een Dienst Ziektekostenvoorziening Overheidspersoneel (DZVO), verder te noemen: de Dienst. De Dienst ressorteert rechtstreeks onder de directeur-generaal Management en Personeelsbeleid.
De Dienst heeft tot taak:
het behandelen van aanvragen met betrekking tot de tegemoetkoming in de ziektekosten van bepaalde categorieën van (gewezen) rijks- en onderwijspersoneel en hun nagelaten betrekkingen, alsmede van daaraan gelijk te stellen groepen, overeenkomstig de Regeling ziektekostenvoorziening overheidspersoneel (Stb. 1987, 527);
het betaalbaar stellen van de tegemoetkoming;
het van advies dienen van de directie Arbeidszaken Overheid ten aanzien van de uitvoerbaarheid van ontwerp-regelgeving met betrekking tot genoemde regeling;
het van advies dienen van instellingen die zelfstandig belast zijn met de uitvoering van de regeling (de zogenaamde ‘zelfverzorgers’);
het behandelen van bezwaar- en beroepschriften in rechtsgedingen;
het geven van voorlichting aan (groepen) belanghebbenden.
De Dienst bestaat uit:
de directeur;
het directiebureau, bestaande uit:
de management-assistent
de staffunctionaris Algemene Dienst;
de afdeling P&O en Ondersteuning, bestaande uit:
de sectie Administratieve- en Kwaliteitscontrole
de sectie Financiën
de sectie Interne Zaken;
de afdeling Automatisering;
de afdeling Produktie, bestaande uit:
de produktiegroep Toekenning Vergoedingen 1
de produktiegroep Toekenning Vergoedingen 2
de produktiegroep Toekenning Vergoedingen 3
de produktiegroep Toekenning Vergoedingen 4
de produktiegroep Toekenning Vergoedingen 5
de produktiegroep Toekenning Vergoedingen 6
de Klantenservice
het bedrijfsbureau.
De onder artikel III genoemde organisatie-eenheden zijn belast met de volgende taken:
De directeur
het geven van leiding aan de Dienst;
het dragen van eindverantwoordelijkheid voor het produkt van de Dienst.
Het directiebureau
het ondersteunen van de directeur, staffunctionaris Algemene Dienst en het managementteam bij de voorbereiding en uitvoering van werkzaamheden;
het verzorgen, het beheren en bewaken van het centrale archief;
het bijhouden van de formatieve- en personeelsbezetting;
het bijhouden van administraties en registratiesystemen;
het in overleg met de directeur verrichten van projectmatig onderzoek en het adviseren over aangelegenheden op het gebied vankwaliteitsverbetering;
het verrichten van specifieke managementondersteunende werkzaamheden.
De afdeling P&O en Ondersteuning
het vorm en inhoud geven aan en adviseren over het personeelsbeleid bij de Dienst;
het verrichten van financiële taken, zoals:
comptabele werkzaamheden als rekenplichtige,
opzetten van begrotings- en bestedingsplannen,
verzorgen betaling van de ZVO-uitkeringen,
doorberekenen van ZVO-tegemoetkomingen aan de diverse ministeries t.b.v. actieve belanghebbenden,
opzetten en bewaken van een verplichtingenadministratie,
invorderen van op belanghebbenden rustende schulden,
doorberekenen van exploitatiekosten van het gebouw aan de medegebruiker het Gewestelijk Arbeidsbureau;
het controleren van het proces van dossierbehandeling op juistheid en zorgvuldigheid door middel van steekproefcontroles en gerichte controles;
het opstellen en uitvoeren van controleprogramma's;
het verrichten van beheerstaken, zoals:
onderhoud gebouw,
beveiliging,
onderhoud technische installaties,
voeren van een inventarisadministratie;
het verrichten van overige ondersteunende werkzaamheden, zoals:
postverzorging,
inkoop en voorraadbeheer van kantoorbenodigdheden.
De afdeling Automatisering
het ontwikkelen en beheren van het managementinformatiesysteem;
het verzorgen van de automatisering, zoals:
systeemonderhoud,
produktieverwerking,
gebruikersondersteuning,
beheer aanwezige hardware.
De afdeling Produktie
het bepalen van belanghebbendheid en rechthebbendheid;
het beoordelen en behandelen van alle aanvragen;
het geven van telefonische informatie en het ontvangen van bezoek;
het aannemen en doorverbinden van telefoongesprekken;
het voeren van correspondentie rond aanvragen;
het onderhouden van contacten met belanghebbenden, uitvoeringsinstanties, verzekeraars en medische hulpverleners;
het leveren van een bijdrage aan de beleidsontwikkeling van de Directie Arbeidszaken Overheid t.a.v. de ZVO-regeling;
het behandelen van vragen/opmerkingen/bezwaren van belanghebbenden naar aanleiding van toegezonden beschikkingen;
het ontwikkelen en verzorgen van voorlichting over de ZVO-regeling
het onderhouden van diverse bestandsgegevens;
het beheren van de applicatie ZEUS;
het hoofd van de afdeling treedt op als plaatsvervanger van de directeur.
Het besluit van 26 oktober 1990, nr. MPA90/47/U10, wordt ingetrokken.
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Organisatiebesluit Dienst Ziektekostenvoorziening Overheidspersoneel 1994’.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na dagtekening van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst en werkt terug tot en met 1 januari 1994.
Afschrift van dit besluit zal worden gezonden aan de Algemene Rekenkamer en aan:
de secretaris-generaal;
de directeuren-generaal;
de chefs van de directies, (staf- en hoofd)afdeling, diensten, inspecties en rechtstreeks onder de secretaris-generaal ressorterende bureaus;
de Inspectie der Rijksfinanciën;
de Centrale Accountantsdienst van het ministerie van Financiën;
de afdeling Publikaties Overheidsorganisatie van de Centrale Archief Selectiedienst;
de beveiligingsambtenaar.
Dit besluit zal in de Staatscourant worden geplaatst.