Regeling aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties

De Ministers van Verkeer en Waterstaat en Defensie,
Gelezen de brief van de Régie des Voies Aériennes van 31 oktober 1994;
Gelet op artikel 16, eerste lid, onderdeel b, en tweede lid, van de Wet Luchtverkeer;

Besluiten:

Artikel

1

In dit besluit wordt verstaan onder:

  • a.

    operational air traffic (OAT): vluchten die worden uitgevoerd onder militair gezag en die in principe niet worden uitgevoerd volgens de regels en procedures vastgesteld door de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie;

  • b.

    TCC/RP Semmerzake: traffic control centre / RP Semmerzake;

  • c.

    FL: Flight Level;

  • d.

    LACC: London Area Control Centre behorende bij National Air Traffic Services;

  • e.

    LTCC: London Terminal Control Centre behorende bij National Air Traffic Services;

  • f.

    UTA: upper control area.

Artikel

2

Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door Brussel ACC wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage A, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 195 en een bovengrens van FL 245, voor zover lateraal begrensd door:

  • de noordgrens: een lijn tussen de posities:

    51 00 00 NB 005 46 02 OL, en

    51 00 00 NB 005 54 17 OL

  • de oost-, zuid- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.

Artikel

3

Als gebied waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door TCC/RP Semmerzake wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage B, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 195 en een bovengrens van FL 245, voor zover lateraal begrensd door:

  • de noordgrens: een lijn tussen de posities:

    51 15 21 NB 005 33 24 OL, en

    51 14 46 NB 006 04 48 OL

  • de zuidgrens: een lijn tussen de posities:

    51 00 00 NB 005 46 02 OL, en

    51 00 00 NB 005 54 17 OL

  • de oost- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.

Artikel

3a

Artikel

4

Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door Brussel ACC wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage C, en deel uitmakend van de Maastricht TMA 1 en 2, met een ondergrens van FL 95 en een bovengrens van FL 195, voor zover lateraal begrensd door:

  • de noordgrens: een lijn tussen de posities:

    51 00 00 NB 005 46 02 OL, en

    51 00 00 NB 005 54 17 OL

  • de oost-, zuid- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.

Artikel

5

Artikel

5a

  • de noordgrens: een cirkel van 5 nautische mijlen rond positie 51 13 48 NB 005 36 12 OL, en

  • de zuidgrens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.

Artikel

6

Artikel

6a

Artikel

7

Artikel

8

Als gebied waar aan naderend IFR-verkeer voor baan 09 van het luchtvaartterrein Brüggen, luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door Düsseldorf ACC wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage G, en deel uitmakend van de Maastricht TMA 1, met een ondergrens van 1500 ft MSL en een bovengrens van 2500 ft MSL, voor zover lateraal begrensd door:

  • de noordgrens: een lijn tussen de posities

    51 15 05 NB 005 50 02 OL, en

    51 14 46 NB 006 04 48 OL

  • de oostgrens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam, in zuidelijke richting tot de positie 51 08 10 NB 006 06 05 OL

  • de zuidgrens: een lijn tussen de posities

    51 08 10 NB 006 06 05 OL, en

    51 06 42 NB 005 50 02 OL

  • de westgrens: een lijn vanuit de positie 51 06 42 NB 005 50 02 OL, via de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam naar de positie 51 09 19 NB 005 50 02 OL en in noordelijke richting naar 51 15 05 NB 005 50 02 OL.

Artikel

8a

Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door het LACC volgens de regels behorende bij de luchtverkeersdienstverleningsklasse C, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage H, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 235 en een bovengrens van FL 660, en lateraal begrensd door:

  • de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 57 56.44 NB 003 10 18.61 OL

  • de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 56.44 NB 003 10 18.61 OL en 51 28 50.17 NB 003 10 18.61 OL

  • de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 28 50.17 NB 003 10 18.61 OL

  • de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL

Artikel

8b

Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door het LACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse C, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage I, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 215 en een bovengrens van FL 235, en lateraal begrensd door:

  • de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 57 13.20 NB 002 30 00.00 OL

  • de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 13.20 NB 002 30 00.00 OL en 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL

  • de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL

  • de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL

Artikel

8c

Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT boven FL 195, luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door het LTCC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse A tussen FL 055 en FL 195 en volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse C tussen FL 195 en FL 215, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage J, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 055 en een bovengrens van FL 215, en lateraal begrensd door:

  • de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 57 13.20 NB 002 30 00.00 OL

  • de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 13.20 NB 002 30 00.00 OL en 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL

  • de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL

  • de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 57 02.16 NB 002 21 22.62 OL en 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL

Artikel

8d

Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door het LACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse C, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage K, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 215 en een bovengrens van FL 660, en lateraal begrensd door:

  • de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL

  • de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL en 51 27 20.12 NB 002 30 00.00 OL

  • de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 30 00.00 NB 002 00 00.00 OL en 51 27 20.12 NB 002 30 00.00 OL

  • de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 30 00.00 NB 002 00 00.00 OL

Artikel

8e

Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT boven FL 195, luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door het LTCC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse A tussen FL 055 en FL 195 en volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse C tussen FL 195 en FL 215, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in bijlage L, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 055 en een bovengrens van FL 215, en lateraal begrensd door:

  • de noordgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL

  • de oostgrens: een lijn tussen de posities: 51 38 12.59 NB 002 30 00.00 OL en 51 27 20.12 NB 002 30 00.00 OL

  • de zuidgrens: een lijn tussen de posities: 51 30 00.00 NB 002 00 00.00 OL en 51 27 20.12 NB 002 30 00.00 OL

  • de westgrens: een lijn tussen de posities: 51 42 44.83 NB 002 10 01.17 OL en 51 30 00.00 NB 002 00 00.00 OL

Artikel

9

Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na dagtekening van de Staatscourant en werkt terug tot en met 2 maart 1995.

Artikel

9a

Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties.

Dit besluit zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst met uitzondering van de bijlagen, die ter inzage worden gelegd bij de Directie Luchtvaartinspectie, bibliotheek, Saturnusstraat 71, Hoofddorp.

's-Gravenhage
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
namens deze, het hoofd Juridische en Bestuurlijke Zaken van de Rijksluchtvaartdienst, J.S. vanDam,
De Minister van Defensie,
Voor deze, het hoofd van de Afdeling Ondersteunende Operatiën van de Directie Operatiën Koninklijke Luchtmacht, J. vanHarmelen(Kolonel)

Bijlage

A

Ligt ter inzage bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Bijlage

B

Ligt ter inzage bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Bijlage

C

Ligt ter inzage bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Bijlage

D

Ligt ter inzage bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Bijlage

E

Ligt ter inzage bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Bijlage

F

Ligt ter inzage bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Bijlage

G

Ligt ter inzage bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Bijlage

H

behorende bij de artikel 8a van de Regeling aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties

Bijlage

I

behorende bij de artikel 8b van de Regeling aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties

Bijlage

J

behorende bij de artikel 8c van de Regeling aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties

Bijlage

K

behorende bij de artikel 8d van de Regeling aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties

Bijlage

L

behorende bij de artikel 8e van de Regeling aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties

Bijlage

BB

Ligt ter inzage bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Bijlage

DD

behorende bij artikel 5a van de regeling van de Minister van Verkeer en Waterstaat en de Minister van Defensie van 3 maart 1995, nr. DGRLD/JBZ/95002008, houdende aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties (Stcrt. 76)

Nederlands deel van de Kleine-Brogel CTR

Bijlage

EE

behorende bij artikel 6a van de Regeling van de Minister van Verkeer en Waterstaat en de Minister van Defensie van 3 maart 1995, nr DGRLD/JBZ/95.002008, houdende aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening door buitenlandse instanties (Stcrt. 76)

Onderdeel van E, behorende bij artikel 5 en artikel 16, tweede lid van de Regeling luchtverkeersdienstverlening Plaatselijke luchtverkeersleidingsgebieden

Niederrhein CTR

  • 1.

    De laterale grenzen van het Nederlandse deel van het plaatselijk luchtverkeersleidingsgebied Niederrhein (Niederrhein CTR) zijn als volgt: Van positie 51°33'15" NB 006°10'20" OL naar 51°33'22"NB 006°01'09" OL dan via een deel van een cirkel gecentreerd rond 51°31'05" NB 005°51'22" OL met een radius van 6,5 NM naar 51°36'44" NB 005°56'34" OL, via een rechte lijn naar 51°39'28" NB 005°56'41" OL en verder via 51°39'05" NB 006°07'00" OL, langs de Nederlands-Duitse grens naar 51°33'15" NB 006°10'20" OL.

  • 2.

    De verticale grenzen van het Nederlandse deel de Niederrhein CTR zijn:

    • a.

      ondergrens: het aardoppervlak;

    • b.

      bovengrens: de ruimte 792 m boven gemiddeld zeeniveau.

Nederlands deel van de Niederrhein CTR