Organisatiebesluit directoraat-generaal Management Openbare Dienst (Organisatiebesluit DGMOD)

De secretaris-generaal van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,

Besluit:

Paragraaf

1

Begripsbepalingen

Artikel

1

In dit besluit wordt verstaan onder:

  • het Ministerie: het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties;

  • minister: de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties of de Minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties.

  • de directeur-generaal: de directeur-generaal Management Openbare Dienst.

Paragraaf

2

Toepassingsbereik

Artikel

2

Dit besluit heeft betrekking op het directoraat-generaal Management Openbare Dienst, genoemd in het Organisatiebesluit BZK 2003.

Paragraaf

3

Stafafdeling Management en Personeelsbeleid

Artikel

3:1

De stafafdeling Management en Personeelsbeleid bestaat uit de volgende onderdelen:

  • de sector Coördinatie Logistiek en Administratie (CLA);

  • de sector Financiën Planning en Control (FPC);

  • de sector Personeel en Organisatie (PO);

  • de sector Informatievoorziening Automatisering en Documentbeheer (IAD).

Artikel

3:2

Artikel

3:3

Artikel

3:4

Artikel

3:5

Paragraaf

4

Directie Arbeidszaken Overheid

Artikel

4:1

De directie Arbeidszaken Overheid bestaat uit de volgende onderdelen:

  • de afdeling secretariaat Verbond Sectorwerkgevers Overheid (S);

  • de afdeling Arbeidsverhoudingen en Juridische Zaken (J);

  • de afdeling Uitkeringen en Pensioenen (U);

  • de afdeling Internationale Zaken (I);

  • de afdeling Arbeidsvoorwaarden en arbeidsmarktbeleid (A);

  • de afdeling Economische en Bestuurlijke politiek (EB).

Artikel

4:2

Artikel

4:3

Artikel

4:4

Artikel

4:5

Artikel

4:6

Artikel

4:7

Paragraaf

5

Directie Informatiebeleid Openbare Sector

Artikel

5:1

De directie Informatiebeleid Openbare Sector bestaat uit de volgende onderdelen:

  • de afdeling Infrastructuur en Continuïteit (I&C);

  • de afdeling Dienstverlening en Toegankelijkheid (D&T);

  • de afdeling Informatierelaties en Strategisch Beleid (ISB).

Artikel

5:2

Artikel

5:3

Artikel

5:4

Paragraaf

6

Directie Personeelsmanagement Rijksdienst

Artikel

6:1

De directie Personeelsmanagement Rijksdienst bestaat uit de volgende onderdelen:

  • de afdeling Arbeidsmarktbeleid en Beroepskwaliteit (AB);

  • de afdeling Financiën en Informatie (F&I);

  • de afdeling Arbeidsvoorwaarden (AV);

  • de afdeling Pensioenen, Sociale Zekerheid en Zorg (PSZ);

  • de afdeling Formatiemanagement Rijksdienst (FMR).

Artikel

6:2

Artikel

6:3

Artikel

6:4

Artikel

6:5

Artikel

6:6

Paragraaf

7

Agentschap Informatievoorziening Overheidspersoneel

Artikel

7:1

Het Agentschap Informatievoorziening Overheidspersoneel bestaat uit de volgende afdelingen:

  • de stafafdeling;

  • de afdeling Salarisinformatie;

  • de afdeling Personeelsinformatie.

Artikel

7:2

De stafafdeling draagt zorg voor ondersteuning van de directie en lijnafdelingen. Zij is belast met activiteiten op het gebied van personeelszaken, financiën, automatisering, facilitaire bedrijfsvoering, secretariële- en administratieve ondersteuning, communicatie en quality assurance.

Artikel

7:3

De afdeling Salarisinformatie draagt zorg voor ontwerp, ontwikkeling, bouw en het in bedrijf houden van hoogwaardige informatiesystemen op het gebied van de salarisadministratie.

Artikel

7:4

De afdeling Personeelsinformatie draagt zorg voor ontwerp, ontwikkeling, bouw en het in bedrijf houden van hoogwaardige informatiesystemen op het gebied van de financiële personeelsadministratie.

Paragraaf

8

Agentschap Centrale Archief Selectiedienst

Paragraaf

9

Afdeling Organisatie en Kwaliteit Rijksdienst

Artikel

9

De afdeling heeft tot taak beleid te ontwikkelen op rijksniveau met als doel het borgen van het publiek belang. Het beleid betreft de inrichting en de werkwijze van de rijksdienst. Specifieke aandachtspunten zijn de uitvoeringsmodaliteiten, onder andere externe verzelfstandiging, de relatie met de omgeving, zoals het adviesstelsel, en binnen de rijksdienst te gebruiken borgingsmechanismen, onder andere de organisatie van het toezicht en instrumenten voor kwaliteitszorg.

Paragraaf

10

Overige taken

Artikel

10

Tot de taak van de dit besluit genoemde dienstonderdelen behoort voorts de uitvoering van andere taken dan vermeld, in opdracht van de minister, de secretaris-generaal of de directeur-generaal, voor zover hogere wet- en regelgeving zich daartegen niet verzet.

Paragraaf

11

Beheer

Artikel

11:1

Artikel

11:2

Wijziging van dit besluit is voorbehouden aan de secretaris-generaal en geschiedt op voordracht van de directeur-generaal, na advisering door de directeur Personeel en Organisatie.

Paragraaf

12

Slotbepalingen

Artikel

12:1

Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na plaatsing van dit besluit in de Staatscourant en werkt terug tot en met 1 september 2003.

Artikel

12:2

Dit besluit wordt aangehaald als: Organisatiebesluit directoraat-generaal Management Openbare Dienst (Organisatiebesluit DGMOD).

Dit besluit zal in de Staatscourant worden geplaatst.

De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,
voor deze:
de Secretaris-Generaal, J.W.Holtslag