Artikel
1
De in deze regeling genoemde tarieven zijn verschuldigd voor het verrichten van werkzaamheden of diensten door ambtenaren van Nederland.
De in deze regeling genoemde tarieven zijn verschuldigd voor het verrichten van werkzaamheden of diensten door ambtenaren van Nederland.
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Passagiersschip |
€ 23.800 |
€ 32.301 |
€ 49.595 |
€ 69.817 |
€ 112.272 |
In afwijking van artikel 2 is voor de daar bedoelde werkzaamheden en het daar bedoelde onderzoek van schepen die reeds eerder aan een dergelijk onderzoek onderworpen zijn geweest, het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Passagiersschip |
€ 6.175 |
€ 6.513 |
€ 10.123 |
€ 12.808 |
€ 26.647 |
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van certificaten vanwege de verbouwing van die schepen, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Passagiersschip |
€ 6.175 |
€ 6.513 |
€ 10.123 |
€ 12.808 |
€ 26.647 |
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Passagiersschip |
€ 3.087 |
€ 3.257 |
€ 5.062 |
€ 6.404 |
€ 13.323 |
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden, nodig voor de afgifte van certificaten, korte tijd of direct na de nieuwbouw-oplevering van geklasseerde passagiersschepen, welke overgaan van buitenlandse naar Nederlandse vlag, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Passagiersschip |
€ 14.987 |
€ 19.407 |
€ 29.859 |
€ 41.313 |
€ 69.460 |
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Vrachtschip |
€ 8.910 |
€ 14.911 |
€ 18.844 |
€ 24.601 |
Olietanker |
€ 13.184 |
€ 18.889 |
€ 22.139 |
€ 27.475 |
Chemicaliëntanker |
€ 17.661 |
€ 24.254 |
€ 27.545 |
€ 34.416 |
Olie/chemicaliëntanker |
€ 17.382 |
€ 24.416 |
€ 27.706 |
€ 33.244 |
Gastanker |
€ 18.543 |
€ 26.018 |
€ 29.309 |
€ 36.180 |
In afwijking van artikel 7 is voor de daar bedoelde werkzaamheden en het daar bedoelde onderzoek van schepen die reeds eerder aan een dergelijk onderzoek onderworpen zijn geweest, het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Vrachtschip |
€ 3.274 |
€ 3.649 |
€ 3.913 |
€ 4.249 |
Olietanker |
€ 3.457 |
€ 3.927 |
€4.178 |
€ 4.385 |
Chemicaliëntanker |
€ 5.038 |
€ 5.450 |
€ 5.627 |
€ 6.284 |
Olie/chemicaliëntanker |
€ 4.851 |
€ 5.393 |
€6.057 |
€ 6.308 |
Gastanker |
€ 4.952 |
€ 5.450 |
€ 5.715 |
€ 6.284 |
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van certificaten vanwege de verbouwing van die schepen, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Vrachtschip |
€ 3.274 |
€ 3.649 |
€ 3.913 |
€ 4.249 |
Olietanker |
€ 3.457 |
€ 3.927 |
€ 4.178 |
€4.385 |
Chemicaliëntanker |
€ 5.038 |
€ 5.450 |
€ 5.627 |
€ 6.284 |
Olie/chemicaliëntanker |
€ 4.851 |
€ 5.393 |
€ 6.057 |
€ 6.308 |
Gastanker |
€4.952 |
€ 5.450 |
€ 5.715 |
€ 6.284 |
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Vrachtschip |
€ 1.637 |
€ 1.824 |
€ 1.957 |
€ 2.125 |
Olietanker |
€ 1.729 |
€ 1.964 |
€ 2.089 |
€ 2.193 |
Chemicaliëntanker |
€ 2.519 |
€ 2.725 |
€ 2.814 |
€ 3.142 |
Olie/chemicaliëntanker |
€ 2.426 |
€ 2.697 |
€ 3.029 |
€ 3.154 |
Gastanker |
€ 2.476 |
€ 2.725 |
€ 2.858 |
€ 3.142 |
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden, nodig voor de afgifte van certificaten, korte tijd of direct na de nieuwbouw-oplevering van geklasseerde vrachtschepen en tankschepen, welke overgaan van buitenlandse naar Nederlandse vlag, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Vrachtschip |
€ 6.092 |
€ 9.280 |
€ 11.379 |
€ 14.425 |
Olietanker |
€ 8.321 |
€ 11.408 |
€ 13.158 |
€ 15.930 |
Chemicaliëntanker |
€ 11.350 |
€ 14.852 |
€ 16.586 |
€ 20.350 |
Olie/chemicaliëntanker |
€ 11.116 |
€ 14.904 |
€ 16.881 |
€ 19.776 |
Gastanker |
€ 11.748 |
€ 15.734 |
€ 17.512 |
€ 21.232 |
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
€ 6.767 |
€ 8.951 |
€ 14.254 |
€ 19.649 |
€ 24.805 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
€ 1.419 |
€ 2.029 |
€ 2.305 |
€ 2.328 |
€ 2.465 |
In afwijking van artikel 12 is voor de daar bedoelde werkzaamheden en het daar bedoelde onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal dat reeds eerder aan een dergelijk onderzoek onderworpen is geweest, het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
€ 2.597 |
€ 3.362 |
€ 3.737 |
€ 4.088 |
€ 4.310 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
€ 877 |
€ 1.195 |
€ 1.195 |
€ 1.195 |
€ 1.314 |
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van certificaten vanwege de verbouwing van dat materiaal, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
€ 2.597 |
€ 3.362 |
€ 3.737 |
€ 4.088 |
€ 4.310 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
€ 877 |
€ 1.195 |
€ 1.195 |
€ 1.195 |
€ 1.314 |
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
€ 1.299 |
€ 1.682 |
€ 1.869 |
€ 2.045 |
€ 2.155 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
€ 439 |
€ 598 |
€ 598 |
€ 598 |
€ 657 |
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden, nodig voor de afgifte van certificaten, korte tijd of direct na de nieuwbouw oplevering van geklasseerd aannemersmateriaal, dat overgaat van buitenlandse naar Nederlandse vlag, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
2000 tot 6000 GT |
6000 tot 9000 GT |
vanaf 9000 GT |
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
€4.682 |
€ 6.156 |
€ 8.996 |
€ 11.868 |
€ 14.557 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
€ 1.148 |
€ 1.612 |
€ 1.750 |
€ 1.761 |
€ 1.889 |
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen of aannemersmateriaal zijnde, en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
vanaf 2000 GT |
tot 24 meter |
vanaf 24 meter |
Supply- en supportschip |
€ 8.760 |
€ 10.268 |
€ 11.669 |
||
Special purpose schip |
€ 9.625 |
€ 12.746 |
€ 17.987 |
||
MODU met voortstuwing |
€ 11.389 |
€ 17.377 |
€ 26.808 |
||
MODU zonder voortstuwing |
€ 4.240 |
€ 6.075 |
€ 6.396 |
||
Hotelplatform |
€ 3.794 |
€ 5.630 |
€ 6.392 |
||
Sleepboot |
€ 5902 |
€ 7.905 |
|||
Personentender |
€ 6.343 |
€ 8.346 |
|||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
5.655 |
€ 7.922 |
In afwijking van artikel 17 is voor de daar bedoelde werkzaamheden en het daar bedoelde onderzoek van schepen die reeds eerder aan een dergelijk onderzoek onderworpen zijn geweest, het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
vanaf 2000 GT |
tot 24 meter |
vanaf 24 meter |
Supply- en supportschip |
€ 2.467 |
€ 3.258 |
€ 3.457 |
||
Special purpose schip |
€ 2.467 |
€ 3.258 |
€ 3.457 |
||
MODU met voortstuwing |
€ 2.908 |
€ 4.050 |
€ 4.601 |
||
MODU zonder voortstuwing |
€ 2.368 |
€ 3.455 |
€ 4.004 |
||
Hotelplatform |
€ 1.999 |
€ 2.908 |
€ 3.192 |
||
Sleepboot |
€ 2.465 |
€ 2.959 |
|||
Personentender |
€ 1.935 |
€ 2.429 |
|||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
€ 1.935 |
€ 2.429 |
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen of aannemersmateriaal zijnde, en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, vanwege de verbouwing van die schepen, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
vanaf 2000 GT |
tot 24 meter |
vanaf 24 meter |
Supply- en supportschip |
€ 2.467 |
€ 3.258 |
€ 3.457 |
||
Special purpose schip |
€ 2.467 |
€ 3.258 |
€ 3.457 |
||
MODU met voortstuwing |
€ 2.906 |
€ 4.050 |
€ 4.601 |
||
MODU zonder voortstuwing |
€ 2.368 |
€ 3.455 |
€ 4.004 |
||
Hotelplatform |
€1999 |
€ 2.908 |
€ 3.192 |
||
Sleepboot |
€ 2.465 |
€ 2.959 |
|||
Personentender |
€ 1.935 |
€ 2.429 |
|||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
€ 1.935 |
€ 2.429 |
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen of aannemersmateriaal zijnde, en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
vanaf 2000 GT |
tot 24 meter |
vanaf 24 meter |
Supply- en supportschip |
€ 1.233 |
€ 1.629 |
€ 1.728 |
||
Special purpose schip |
€ 1.233 |
€ 1.629 |
€ 1.728 |
||
MODU met voortstuwing |
€ 1.454 |
€ 2.026 |
€ 2.301 |
||
MODU zonder voortstuwing |
€ 1.185 |
€ 1.727 |
€ 2.002 |
||
Hotelplatform |
€ 1.000 |
€ 1.454 |
€ 1.597 |
||
Sleepboot |
€ 1.233 |
€ 1.479 |
|||
Personentender |
€ 968 |
€ 1.215 |
|||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
€ 968 |
€ 1.215 |
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van certificaten, korte tijd of direct na de nieuwbouw-oplevering van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen of aannemersmateriaal zijnde, welke overgaan van buitenlandse naar Nederlandse vlag, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
500 tot 2000 GT |
vanaf 2000 GT |
tot 24 meter |
vanaf 24 meter |
Supply- en supportschip |
€ 5.613 |
€ 6.763 |
€ 7.563 |
||
Special purpose schip |
€ 6.046 |
€ 8.002 |
€ 10.722 |
||
MODU met voortstuwing |
€ 7.147 |
€ 10.714 |
€ 15.704 |
||
MODU zonder voortstuwing |
€3.304 |
€ 4.765 |
€ 5.200 |
||
Hotelplatform |
€ 2.897 |
€ 4.269 |
€ 4.792 |
||
Sleepboot |
€ 4.184 |
€ 5.432 |
|||
Personentender |
€ 4.139 |
€ 5.388 |
|||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
€ 3.795 |
€ 5.176 |
Voor het onderzoek van geklasseerde bestaande schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is een toeslag van 100% van de in deze regeling genoemde tarieven voor de hernieuwde afgifte van certificaten verschuldigd.
Indien een scheepstype niet is opgenomen in een van de genoemde artikelen wordt door het Hoofd van de Scheepvaartinspectie het tarief gebaseerd op het tarief van het scheepstype dat hiermee het meest overeenkomt.
Voor het onderzoek van een radio-installatie aan boord van de schepen als bedoeld in dit hoofdstuk, zijn de volgende tarieven verschuldigd:
nieuwbouw radio-installatie: € 1.036;
jaarlijkse inspectie radio-installatie: € 255;
herinspectie radio-installatie: € 130.
Indien het onderzoek van een radio-installatie aan boord van een in Nederland thuis behorend schip geheel of gedeeltelijk in het buitenland plaatsvindt, is onverminderd de artikelen 46 en 47 een toeslag verschuldigd van 25% van het desbetreffende tarief, genoemd in het eerste lid.
Voor het onderzoek van niet-geklasseerde schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
tot 500 GT |
vanaf 500 GT |
tot 24 meter |
vanaf 24 meter |
Vrachtschip |
€ 3.410 |
€ 4.707 |
||
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
€ 3.852 |
€ 5.148 |
||
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
€ 2.091 |
€ 3.103 |
||
Supply- en supportschip |
€ 3.302 |
€ 4.698 |
||
Sleepboot |
€ 2.526 |
€ 3.463 |
||
Personentender |
€ 2.350 |
€ 3.287 |
||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
€ 2.243 |
€ 3.199 |
Voor het onderzoek van niet-geklasseerde schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor het viseren van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype |
Tot 500 GT |
vanaf 500 GT |
tot 24 meter |
vanaf 24 meter |
Vrachtschip |
€ 611 |
€ 1.005 |
||
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
€ 655 |
€ 1.049 |
||
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
€ 381 |
€ 757 |
||
Supply- en supportschip |
€ 611 |
€ 1005 |
||
Sleepboot |
€ 537 |
€ 741 |
||
Personentender |
€ 478 |
€ 686 |
||
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
€ 478 |
€ 686 |
Voor het tussentijds onderzoek van de romp aan de buitenzijde van niet-geklasseerde schepen nodig voor het viseren van het certificaat van deugdelijkheid of het veiligheidscertificaat, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is een tarief verschuldigd van € 588.
Voor het onderzoek van een radio-installatie aan boord van de schepen als bedoeld in dit hoofdstuk, zijn de volgende tarieven verschuldigd.
nieuwbouw radio-installatie: € 1.036;
jaarlijkse inspectie radio-installatie: € 255;
herinspectie radio-installatie: € 130.
Indien het onderzoek van een radio-installatie aan boord van een in Nederland thuis behorend schip geheel of gedeeltelijk in het buitenland plaatsvindt, is onverminderd de artikelen 46 en 47 een toeslag verschuldigd van 25% van het desbetreffende tarief, genoemd in het eerste lid.
Voor het onderzoek van schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een vergunning krachtens artikel 2bis van de Schepenwet, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
tot 24 meter |
€ 403 |
€ 501 |
tot 500 GT |
€ 448 |
€ 646 |
500 tot 2000 GT |
€ 480 |
€ 732 |
2000 tot 6000 GT |
€ 502 |
€ 798 |
6000 tot 9000 GT |
€ 516 |
€ 900 |
vanaf 9000 GT |
€ 561 |
€ 945 |
Geen tarief is verschuldigd indien het een vergunning betreft, uitsluitend bestemd voor het maken van een proefvaart dan wel het ondernemen van een reis uit een haven in Nederland, in beide gevallen met de bedoeling het schip gereed te maken voor het verkrijgen van een certificaat van deugdelijkheid.
Voor het onderzoek van schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een certificaat van ontheffing als bedoeld in artikel 17 van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 409.
Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een verklaring, waaruit blijkt dat het schip voldoet aan de voorschriften voor het vervoer van graan, bedoeld in artikel 128 van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 409.
Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een verklaring, waaruit blijkt dat het schip voldoet aan de voorschriften voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, bedoeld in de artikelen 130 tot en met 130h, van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 409.
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte of de tussentijdse visering van het certificaat van geschiktheid voor het vervoer en het behandelen van beperkte hoeveelheden gevaarlijke en schadelijke vloeistoffen in bulk aan boord van offshore support vessels, is het volgende tarief verschuldigd:
voor de eerste afgifte € 624;
voor de hernieuwde afgifte € 425;
voor de tussentijdse visering € 355.
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van het diploma als sloepsgast, bedoeld in artikel 1 bij bijlage XXII van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 114.
Voor de werkzaamheden nodig voor de afgifte van het duplicaat van het diploma als sloepsgast, bedoeld in artikel 7 van bijlage XXII bij het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 57.
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een verklaring omtrent de bekendheid met de werktuiglijke installatie aan boord van schepen als bedoeld in artikel 112, eerste lid, van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 344.
Voor een verzoek aan een buitenlandse autoriteit tot afgifte van certificaten als bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Schepenwet, is een tarief verschuldigd van € 105.
Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor een tussentijdse aanpassing of een verlenging van een document als bedoeld in deze regeling, is een tarief verschuldigd van € 408.
Voor de werkzaamheden nodig voor het verstrekken van een extra exemplaar, een tussentijdse vervanging of een verlenging van een document als bedoeld in deze regeling, alsmede voor de afgifte van een document, met uitzondering van het document, bedoeld in artikel 37, zonder dat hiervoor een onderzoek aan boord plaatsvindt, is een tarief verschuldigd van € 183.
Indien ten behoeve van een schip tegelijkertijd meerdere documenten als bedoeld in het tweede lid worden verstrekt, zonder dat hiervoor een onderzoek aan boord plaatsvindt, is voor elk volgend document een tarief verschuldigd van € 118.
Indien de werkzaamheden ten behoeve van de afgifte van een document als bedoeld in deze regeling, met uitzondering van de documenten, bedoeld in de artikelen 36, 37 en 42, buiten toedoen van de ambtenaren van de Scheepvaartinspectieniet leiden tot de afgifte van dat document, is het volgende tarief verschuldigd:
indien de werkzaamheden niet volledig zijn uitgevoerd € 87 per uur per ambtenaar;
indien de werkzaamheden volledig zijn uitgevoerd het tarief dat is vastgesteld voor de afgifte van het document.
Voor werkzaamheden voortvloeiende uit het bepaalde bij of krachtens de Schepenwet, die niet op grond van een van de artikelen van deze regeling in rekening worden gebracht, is een tarief verschuldigd van € 87 per uur per ambtenaar.
Voor het onderzoek ten behoeve van de typegoedkeuring van uitrustingsstukken en materialen, alsmede de daarbij behorende afgifte van documenten ten bewijze dat deze uitrustingsstukken en materialen voldoen aan de bij of krachtens de Schepenwet gestelde eisen, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel.
De tarieven, genoemd in kolom 1, zijn verschuldigd indien het document kan worden afgegeven zonder dat daarvoor beproevingen nodig zijn die de aanwezigheid van een ambtenaar van de Scheepvaartinspectie vereisen.
De tarieven, genoemd in kolom 2, zijn verschuldigd indien het document kan worden afgegeven nadat daarvoor beproevingen zijn uitgevoerd die de aanwezigheid van een ambtenaar van de Scheepvaartinspectie vereisen.
REDDINGMIDDELEN |
|||
1.1 |
Ontkoppelingssystemen |
€ 611 |
€ 1.064 |
1.1.1 |
Hydrostatische ontkoppelingssystemen |
€ 479 |
€ 874 |
1.2 |
Drinkwater voor noodrantsoenen |
€ 479 |
€ 874 |
1.3 |
Materialen voor kunststof reddingboten |
€ 479 |
€ 874 |
1.4 |
Materialen voor drijfvermogen |
€ 479 |
€ 874 |
1.5 |
Motoren voor reddingboten |
€ 611 |
€ 1064 |
1.5.1 |
Buitenboordmotoren voor hulpverl. boten |
€ 611 |
€ 1.064 |
1.6.1 |
Valschermsignalen |
€ 479 |
€ 874 |
1.6.2 |
Handstakellichten |
€ 479 |
€ 874 |
1.6.3 |
Drijvende rooksignalen |
€ 479 |
€ 874 |
1.7 |
Noodrantsoenen |
€ 479 |
€ 874 |
1.9 |
Reddingboeien |
€ 611 |
€ 1.064 |
1.10.2 |
Reddingboeilichten |
€ 611 |
€ 1.064 |
1.10.3 |
MOB signalen |
€ 479 |
€ 874 |
1.11 |
Reddinggordels |
€ 766 |
€ 1.263 |
1.12 |
Automatische opblaasbare vlotten |
€ 900 |
€ 1.810 |
1.13 |
Opblaasbare hulpverleningsboten |
€ 988 |
€ 1.898 |
1.15 |
Signaalfluiten |
€ 479 |
€ 874 |
1.16 |
Verbandtrommels voor reddingsboten |
€ 479 |
€ 874 |
1.17 |
Drijvende werplijnen |
€ 479 |
€ 874 |
1.18 |
Zoeklichten voor motorreddingboten |
€ 479 |
€ 874 |
1.19 |
Davits en kranen, incl. lieren |
€ 988 |
€ 1.898 |
1.19.1 |
Afstandsbediening lieren |
€ 766 |
€ 1.456 |
1.22.1 |
Reddingboten |
€ 1.076 |
€ 2.163 |
1.22.2 |
Hulpverleningsboten |
€ 1.076 |
€ 2.163 |
1.25 |
Overlevingspakken |
€ 766 |
€ 1.263 |
1.26 |
Lichten voor reddingmiddelen (excl.boeien) |
€ 479 |
€ 874 |
1.27 |
Hulpmiddelen tegen warmteverlies (TPA’s) |
€ 611 |
€ 1.066 |
1.28 |
Hulpmiddelen t.b.v. drenkelingen |
€ 611 |
€ 1.066 |
1.29 |
Materialen voor fabricage reddingvlotten |
€ 479 |
€ 874 |
BRANDBESTRIJDINGS- EN VEILIGHEIDSMIDDELEN |
|||
2.1.1.1 |
Persluchttoestellen |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.1.1.2 |
Ontsnappingstoestellen |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.1.2 |
Brandwerende kleding |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.1.3 |
Brandbijlen |
€ 479 |
€ 874 |
2.1.4 |
Brandbestendige reddinglijnen |
€ 479 |
€ 874 |
2.1.5 |
Brandslangen |
€ 479 |
€ 874 |
2.1.6 |
Straalpijpen |
€ 479 |
€ 874 |
2.1.7 |
Brandblusmiddelen |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.1.9 |
Draagbare blustoestellen |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.1.10 |
Niet draagbare blustoestellen |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.2.1 |
Beademingstoestellen |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.2.2 |
Dagseinlampen |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.2.4 |
Loodsladders |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.2.5 |
Lijnwerptoestellen |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.2.6 |
Noodradiobakens (EPIRB’s) |
€ 766 |
€ 1.263 |
2.2.7 |
Veiligheidslampen |
€ 479 |
€ 874 |
2.2.8 |
Brancards |
€ 479 |
€ 874 |
2.2.9 |
Radartransponders (SART’s) |
€ 611 |
€ 1.066 |
2.2.10 |
Retro-reflective materiaal |
€ 479 |
€ 874 |
HULPMIDDELEN BIJ DE NAVIGATIE |
|||
3.1 |
Navigatielantaarns |
€ 766 |
€ 1.263 |
3.2.1 |
Navigatie-radarinstallaties |
€ 988 |
€ 1.706 |
3.2.2 |
Automatische radarplot apparatuur (ARPA’s) |
€ 988 |
€ 1.706 |
3.3 |
Radiorichtingzoekers/Homing apparatuur |
€ 611 |
€ 1.066 |
3.5 |
Echoloden |
€ 766 |
€ 1.263 |
3.6 |
Scheepsfluiten |
€ 611 |
€ 1.066 |
3.7 |
Radarreflectoren |
€ 479 |
€ 874 |
3.8.1 |
Gyrokompassen |
€ 766 |
€ 1.263 |
3.8.2 |
Automatische stuurinrichtingen |
€ 766 |
€ 1.263 |
3.8.3 |
Koersafwijkingsalarmen |
€ 611 |
€ 1.066 |
3.9 |
Magnetische kompassen |
€ 611 |
€ 1.066 |
3.10 |
Nachthuizen |
€ 479 |
€ 874 |
3.11 |
Peiltoestellen |
€ 479 |
€ 874 |
3.12 |
Transmitters |
€ 479 |
€ 1.066 |
3.13 |
Log apparatuur |
€ 611 |
€ 1.066 |
DIVERSEN |
|||
4.1 |
Computerprogramma’s stabiliteit |
€ 611 |
€ 1.066 |
4.2.2 |
Afsluitmiddelen tegen weer en wind etc. |
€ 611 |
€ 1.066 |
4.5 |
Over-/onder druk ventielen |
€ 611 |
€ 1.066 |
ANDERE UITRUSTING OP WERKTUIGKUNDIG EN ELECTRONISCH GEBIED |
|||
5.4 |
Drinkwatersysteemfilters |
€ 611 |
€ 1.066 |
5.11.1 |
Lenswaterolieafscheiders |
€ 988 |
€ 1.898 |
5.12 |
Oliegehaltemeters |
€ 988 |
€ 1.898 |
5.15 |
Gasdetectors/explosiemeters |
€ 611 |
€ 1.066 |
5.18 |
Peilinrichtingen |
€ 611 |
€ 1.066 |
5.24 |
Tankwasmachines |
€ 611 |
€ 1.066 |
5.25 |
Olie/water grenslaag detectoren |
€ 611 |
€ 1.066 |
5.27 |
Ladingslangen |
€ 611 |
€ 1.066 |
5.28 |
Wachtalarmen |
€ 611 |
€ 1.066 |
ANDERE UITRUSTING OP SCHEEPSBOUWGEBIED |
|||
6.2 |
Onbrandbaar materiaal |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.3.1 |
Brandschotten klasse A |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.3.2 |
Brandschotten klasse B |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.4 |
Dekken klasse A |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.5.1 |
Plafonds klasse A |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.5.2 |
Plafonds klasse B |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.6.1 |
Branddeuren klasse A |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.6.2 |
Branddeuren klasse B |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.7.1 |
Laminaten |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.7.2 |
Brandkleppen |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.7.3 |
Kabeldoorvoeringen/pijpdoorvoeringen |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.7.4 |
Ramen |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.7.5 |
Verfsystemen |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.7.6 |
Diversen |
€ 611 |
€ 1.066 |
6.7.7 |
Vloerbedekkingen |
€ 611 |
€ 1.066 |
Indien het onderzoek, bedoeld in artikel 40, eerste lid, niet leidt tot de afgifte van een document, is, inclusief reistijd, een tarief verschuldigd van € 87 per uur.
Voor hernieuwing van een document als bedoeld in artikel 35, eerste lid, is een tarief verschuldigd van € 183.
Bij gelijktijdige aanbieding voor een onderzoek ter goedkeuring van meerdere vrijwel identieke uitvoeringen van uitrustingsstukken en materialen, is voor de afgifte van het eerste document het tarief, genoemd in artikel 41 en voor elk van de volgende documenten een tarief verschuldigd van € 183.
Voor het onderzoek verbonden aan de produktietest van uitrustingsstukken of onderdelen daarvan is, inclusief reistijd, een tarief verschuldigd van € 87 per uur.
Voor het behandelen van een verzoek tot samenlading van gevaarlijke stoffen in één laadeenheid is een tarief verschuldigd van € 52.
Voor het behandelen van een verzoek tot goedkeuring op grond van de International Maritime Dangerous Goods Code is een vergoeding verschuldigd van € 241.
Indien een onderzoek als bedoeld in deze regeling geheel of gedeeltelijk in het buitenland wordt uitgevoerd en de voor het betreffende onderzoek vastgestelde termijn, opgenomen in de bijlage, wordt overschreden, is per termijnoverschrijdende dag een aanvullend tarief verschuldigd van € 701.
Indien de in deze regeling genoemde onderzoeken geheel of gedeeltelijk worden uitgevoerd op werkdagen tussen 18.00 uur en 08.00 uur, op een zaterdag, op een zondag of op een in het Algemeen Rijksambtenarenreglement daaraan gelijkgestelde dag, is een aanvullend tarief verschuldigd van € 43 per uur per ambtenaar.
Alvorens een onderzoek als bedoeld in deze regeling wordt aangevangen, kan vooruitbetaling van het naar verwachting verschuldigde tarief worden verlangd.
De Regeling Nederlandse tarieven Schepenwet 2003 wordt ingetrokken.
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2004
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling Nederlandse tarieven Schepenwet 2004.
Deze regeling zal met de toelichting worden geplaatst in de Staatscourant, de Curaçaosche Courant en het Afkondigingsblad van Aruba.
Tonnage of lengte |
Aantal dagen |
|
a. Nieuwbouw |
||
Passagiersschip |
<500 GT |
26 |
500-2000 GT |
51 |
|
2000-6000 GT |
76 |
|
6000-9000 GT |
101 |
|
>9000 GT |
151 |
|
Vrachtschip |
<2000 GT |
13 |
2000-6000 GT |
29 |
|
6000-9000 GT |
37 |
|
>9000 GT |
51 |
|
Olietanker |
<2000 GT |
16 |
2000-6000 GT |
31 |
|
6000-9000 GT |
39 |
|
>9000 GT |
56 |
|
Chemicaliëntanker |
<2000 GT |
17 |
2000-6000 GT |
34 |
|
6000-9000 GT |
41 |
|
>9000 GT |
59 |
|
Olie/chemicaliëntanker |
<2000 GT |
19 |
2000-6000 GT |
36 |
|
6000-9000 GT |
44 |
|
>9000 GT |
61 |
|
Gastanker |
<2000 GT |
20 |
2000-6000 GT |
39 |
|
6000-9000 GT |
46 |
|
>9000 GT |
64 |
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
<500 GT |
8 |
500-2000 GT |
12 |
|
2000-6000 GT |
26 |
|
6000-9000 GT |
38 |
|
>9000 GT |
51 |
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
<500 GT |
2 |
vanaf 500 GT |
3 |
|
Supply- en supportschip |
<500 GT |
12 |
500-2000 GT |
16 |
|
>2000 GT |
18 |
|
Special purpose schip |
<500 GT |
11 |
500-2000 GT |
16 |
|
>2000 GT |
26 |
|
Modu met voortstuwing |
<500 GT |
16 |
500-2000 GT |
27 |
|
>2000 GT |
52 |
|
Modu zonder voortstuwing |
<500 GT |
6 |
500-2000 GT |
7 |
|
>2000 GT |
7 |
|
Hotelplatform |
<500 GT |
4 |
500-2000 GT |
6 |
|
>2000 GT |
7 |
|
Sleepboot |
<24 meter |
8 |
>24 meter |
11 |
|
Personentender |
<24 meter |
8 |
>24 meter |
12 |
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
<24 meter |
7 |
>24 meter |
11 |
|
b. Overname en verbouw |
||
Passagiersschip |
<500 GT |
4 |
<2000 GT |
8 |
|
2000-6000 GT |
10 |
|
6000-9000 GT |
12 |
|
>9000 GT |
22 |
|
Vrachtschip |
<6000 GT |
6 |
>6000 GT |
8 |
|
Olietanker |
<2000 GT |
6 |
2000-9000 GT |
8 |
|
>9000 GT |
10 |
|
Chemicaliëntanker |
<2000 GT |
8 |
2000-9000 GT |
10 |
|
>9000 GT |
12 |
|
Olie/chemicaliëntanker |
<6000 GT |
10 |
6000-9000 GT |
12 |
|
>9000 GT |
14 |
|
Gastanker |
<2000 GT |
8 |
2000-9000 GT |
10 |
|
>9000 GT |
12 |
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
<2000 GT |
6 |
>2000 GT |
8 |
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
- |
2 |
Supply- en supportschip |
- |
6 |
Special purpose schip |
- |
6 |
Modu met voortstuwing |
<2000 GT |
8 |
>2000 GT |
10 |
|
Modu zonder voortstuwing |
<500 GT |
6 |
500-6000 GT |
8 |
|
Hotelplatform |
- |
6 |
Sleepboot |
- |
6 |
Personentender |
<24 meter |
4 |
>24 meter |
6 |
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
<24 meter |
4 |
>24 meter |
6 |
|
c. Hernieuwing certificaten |
||
Passagiersschip |
<500 GT |
2 |
<2000 GT |
4 |
|
2000-6000 GT |
5 |
|
6000-9000 GT |
6 |
|
>9000 GT |
11 |
|
Vrachtschip |
<6000 GT |
3 |
>6000 GT |
4 |
|
Olietanker |
<2000 GT |
3 |
2000-9000 GT |
4 |
|
>9000 GT |
5 |
|
Chemicaliëntanker |
<2000 GT |
4 |
2000-9000 GT |
5 |
|
>9000 GT |
6 |
|
Olie/chemicaliëntanker |
<6000 GT |
5 |
6000-9000 GT |
6 |
|
>9000 GT |
7 |
|
Gastanker |
<2000 GT |
4 |
2000-9000 GT |
5 |
|
>9000 GT |
6 |
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
<2000 GT |
3 |
>2000 GT |
4 |
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
- |
1 |
Supply- en supportschip |
- |
3 |
Special purpose schip |
- |
3 |
Modu met voortstuwing |
<2000 GT |
4 |
>2000 GT |
5 |
|
Modu zonder voortstuwing |
<500 GT |
3 |
500-6000 GT |
4 |
|
Hotelplatform |
- |
3 |
Sleepboot |
- |
3 |
Personentender |
<24 meter |
2 |
>24 meter |
3 |
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
<24 meter |
2 |
>24 meter |
3 |
|
d. Hernieuwing certificaten SI schepen |
||
Vrachtschip |
- |
5 |
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
<500 GT |
6 |
>500 GT |
7 |
|
Aannemersmat. zonder voortstuwing |
- |
2 |
Supply- en supportschip |
- |
5 |
Sleepboot |
<24 meter |
4 |
>24 meter |
5 |
|
Personentender |
- |
4 |
Patrouille-, peil- en meetvaartuig |
- |
4 |
e. Viseren certificaten SI schepen |
||
Vrachtschip |
<500 GT |
1 |
>500 GT |
2 |
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing |
- |
2 |
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing |
- |
1 |
Supply- en supportschip |
<500 GT |
1 |
>500 GT |
2 |
|
Sleepboot |
<24 meter |
1 |
>24 meter |
2 |
|
Personentender |
- |
1 |
Patr.-, peil- en meetvaartuig |
- |
1 |
f. Afgifte diploma of verklaring |
||
Diploma sloepsgast met onderzoek |
5 |
|
Verklaring bestman met/zonder verklaring |
1 |
|
Verklaring bekendheid mk met/zonder verklaring |
1 |
|
g. Afgifte verklaring bemand werken |
||
Eerste afgifte |
<2000 GT |
2 |
Eerste afgifte |
2000<6000 GT |
3 |
Eerste afgifte |
>6000 GT |
4 |
Hernieuwde afgifte |
- |
2 |
Visering verklaring bemand werken (SI schepen) |
- |
1 |
h. Prototype keur met beproevingen |
||
Reddinggordels |
2 |
|
Automatisch opblaasbare vlotten |
3 |
|
Opblaasbare hulpverleningsboten |
3 |
|
Davits en kranen, incl. lieren |
3 |
|
Afstandsbediening lieren |
2 |
|
Reddingboten |
4 |
|
Hulpverleningsboten |
4 |
|
Overlevingspakken |
2 |
|
Noodradiobakens |
2 |
|
Navigatielantaarns |
2 |
|
Navigatie-radarinstallaties |
3 |
|
Automatische radar plot apparatuur |
3 |
|
Echoloden |
2 |
|
Gyrokompassen |
2 |
|
Automatische stuurinrichtingen |
2 |
|
Lenswaterolieafscheiders |
3 |
|
Oliegehaltemeters |
3 |
|
Hydrostatische ontkoppelings systemen |
1 |
|
Drinkwater voor noodrantsoenen |
1 |
|
Materiaal voor kunststof reddingboten |
1 |
|
Materiaal voor drijfvermogen |
1 |
|
Valschermsignalen |
1 |
|
Handstakellichten |
1 |
|
Drijvende rooksignalen |
1 |
|
Noodrantsoenen |
1 |
|
MOB signalen |
1 |
|
Signaalfluiten |
1 |
|
Verbandtrommels voor reddingboten |
1 |
|
Drijvende werplijnen |
1 |
|
Zoeklichten voor motorreddingboten |
1 |
|
Lichten voor reddingmiddelen, excl. boeien |
1 |
|
Materiaal voor opblaasbare vlotten |
1 |
|
Brandbijlen |
1 |
|
Brandbestendige reddinglijnen |
1 |
|
Brandslangen |
1 |
|
Straalpijpen |
1 |
|
Veiligheidslampen |
1 |
|
Brancards |
1 |
|
Retro-reflective materiaal |
1 |
|
Radarreflectoren |
1 |
|
Nachthuizen |
1 |
|
Peiltoestellen |
1 |
|
Transmitters |
1 |
|
Overige producten |
2 |
|
i. Overige werkzaamheden |
||
Afgifte NLS/COFCOS certificaat |
1 |
|
Aanpassing certificaat met onderzoek |
1 |
|
Afgifte verklaring met onderzoek |
1 |
|
Afgifte vrijstelling met onderzoek |
1 |
|
Intermediate survey COF gas- en chem. tankers |
2 |
|
Intermediate survey COFCOS suppliers |
1 |
|
Periodical survey VC uitrusting |
1 |
|
Tussentijdse visering van droogzetting SI-schepen |
1 |