1
|
Knooppunt Watergraafsmeer
|
Knooppunt Muiderberg
|
4,5
|
16,7
|
2011
|
Weguitbreiding Schiphol–Amsterdam–Almere
|
nee
|
1
|
Aansluiting Bussum
|
Knooppunt Eemnes
|
21,5
|
27,5
|
2010
|
A1 ’t Gooi
|
nee
|
1
|
Knooppunt Hoevelaken
|
Aansluiting Barneveld
|
46,0
|
54,0
|
2009
|
A1 Hoevelaken–Barneveld
|
alleen voor zuidzijde 50,9–51,1
|
1
|
Knooppunt Beekbergen
|
Aansluiting Deventer-Oost
|
89,3
|
108,4
|
2008
|
A1 knooppunt Beekbergen–Deventer-Oost
|
nee
|
1
|
Afslag 24 (Deventer-Oost)
|
|
106,7
|
106,9
|
2009
|
Wijziging A1 aansluiting Deventer-Oost
|
ja
|
2
|
Knooppunt Holendrecht
|
Knooppunt Amstel
|
32,1
|
37,4
|
2011
|
Weguitbreiding Schiphol–Amsterdam–Almere
|
nee
|
2
|
Knooppunt Holendrecht
|
Aansluiting Maarssen
|
34,4
|
56,6
|
2009
|
A2 Holendrecht-Maarssen
|
nee
|
2
|
Maarssen
|
Knooppunt Oudenrijn
|
56,6
|
64,0
|
2006
|
Bestemmingsplan A2 Hogeweide–Oudenrijn
|
nee
|
2
|
Knooppunt Oudenrijn
|
Knooppunt Everdingen
|
64,0
|
73,9
|
2010
|
A2 Oudenrijn–Everdingen
|
nee
|
2
|
Knooppunt Everdingen
|
Knooppunt Deil
|
73,4
|
91,4
|
2000
|
A2 Knooppunt Everdingen–knooppunt Deil en Zaltbommel–knooppunt Empel
|
nee
|
2
|
Knooppunt Everdingen
|
Knooppunt Deil
|
73,8
|
92,0
|
2008
|
A2 Knooppunt Everdingen–knooppunt Deil
|
nee
|
2
|
Knooppunt Zaltbommel
|
Knooppunt Empel
|
103,20
|
111,50
|
2000
|
A2 Knooppunt Everdingen–knooppunt Deil en Zaltbommel-knooppunt Empel
|
nee
|
2
|
Knooppunt Empel
|
Knooppunt Vught
|
110,00
|
121,00
|
2001
|
Rondweg ’s-Hertogenbosch
|
nee
|
2
|
Aansluiting Rosmalen
|
|
113,3
|
113,7
|
2008
|
Omlegging Zuid-Willemsvaart Maas–Den Dungen
|
nee
|
2
|
Aansluiting Veghel
|
Knooppunt Ekkersweijer
|
117,3
|
142,3
|
2011
|
A2 ’s-Hertogenbosch–Eindhoven
|
nee
|
2
|
Aansluiting Veghel
|
Knooppunt Ekkersweijer
|
117,3
|
142,3
|
2012
|
Wijziging tracébesluit A2 ’s-Hertogenbosch–Eindhoven (2012)
|
nee
|
2
|
Randweg Eindhoven
|
|
142,2
|
171,4
|
2003
|
A2/A67 Randweg Eindhoven – 2003
|
nee
|
2
|
Aansluiting N2 Meerenakker-weg
|
|
161,4
|
163,0
|
2011
|
N2 aansluitingen Meerenakkerweg / Heistraat en Noord-Brabantlaan
|
nee
|
2
|
Knooppunt Leenderheide
|
Aansluiting Valkenswaard
|
170,8
|
177,0
|
2010
|
A2 Leenderheide–Valkenswaard
|
nee
|
2
|
Knooppunt Het Vonderen
|
Aansluiting Urmond
|
221,7
|
239,5
|
2010
|
A2 St. Joost–Urmond
|
nee
|
2
|
Aansluiting Urmond
|
Knooppunt Kerensheide
|
239,1
|
242,5
|
2010
|
A2 St. Joost–Urmond
|
nee
|
2
|
Urmond
|
Maasbracht
|
239,1
|
221,7
|
2010
|
A2 Urmond–Maasbracht en A2/A76 Urmond–Geleen
|
nee
|
2
|
Knooppunt Kruisdonk
|
Aansluiting Randwijck
|
251,9
|
263,4
|
2010
|
A2 Passage Maastricht.
|
alleen voor westzijde 252,6-252,7
|
4
|
Knooppunt Badhoevedorp
|
Knooppunt Nieuwe Meer
|
0,0
|
4,0
|
2010
|
A4 Badhoevedorp–Nieuwe Meer en A10 Nieuwe Meer–Amstel
|
ja, tenzij het geluidplan A4 Badhoevedorp–Nieuwe Meer en A10 Nieuwe Meer–Amstel wordt vastgesteld.
|
4
|
Leiden–Leiderdorp
|
Aansluiting Leiden/Zoeterwoude
|
29,8
|
36,2
|
2009
|
A4 Burgerveen–Leiden, gedeelte Leiderdorp-Leiden
|
nee
|
4
|
Leidschendam
|
Prins Clausplein
|
44,4
|
46,2
|
2008
|
A4 Aansluiting Leidschendam–Prins Clausplein
|
nee
|
4
|
Aansluiting Delft-Zuid (nieuw)
|
Knooppunt Kethelplein (Schiedam) (nieuw)
|
56,4
|
71,8
|
2010
|
A4 Delft–Schiedam
|
nee
|
4
|
Dinteloord
|
Aansluiting Halsteren
|
nieuw
|
nieuw
|
2011
|
A4 Dinteloord–Bergen op Zoom, gedeelte Steenbergen
|
nee
|
4
|
Dinteloord
|
Aansluiting Halsteren
|
nieuw
|
nieuw
|
2011
|
A4 Dinteloord–Bergen op Zoom, gedeelte Steenbergen (oktober 2011)
|
nee
|
5
|
Knooppunt Raasdorp
|
Ringweg Amsterdam, A10 west
|
nieuw
|
nieuw
|
2008
|
Westrandweg
|
nee
|
6
|
Knooppunt Muiderberg
|
A6 km 63.5
|
41,7
|
63,5
|
2011
|
Weguitbreiding Schiphol–Amsterdam–Almere
|
nee
|
6
|
Aansluiting Houtribweg (Lelystad)
|
|
86,0
|
87,0
|
2003
|
Tracébesluit Hanzelijn
|
nee
|
7
|
Knooppunt Zaandam
|
Aansluiting Purmerend-Zuid
|
4,7
|
14,8
|
2006
|
Oostbaan A7 knooppunt Zaandam-Purmerend-Zuid
|
nee
|
7
|
Rondweg Sneek
|
|
118,0
|
118,1
|
2004
|
A7 Sneek
|
nee
|
7
|
Rondweg Sneek
|
|
nieuw
|
nieuw
|
2004
|
A7 Sneek
|
nee
|
7
|
Rondweg Sneek
|
|
121,4
|
124,3
|
2004
|
A7 Sneek
|
nee
|
7
|
Aansluiting Groningen-West
|
Aansluiting Westerbroek
|
195,2
|
205,7
|
2002
|
Rijksweg 7, Zuidelijke Ringweg Groningen, Langman-maatregelen
|
nee
|
7
|
Groningen (Euvelgunne)
|
Groningen (Euvelgunne)
|
nieuw
|
nieuw
|
2002
|
Rijksweg 7, Zuidelijke Ringweg Groningen, Langman-maatregelen
|
nee
|
8
|
Tweede Coentunnel
|
|
1,0
|
4,1
|
2008
|
Capaciteitsuitbreiding Coentunnel 2008
|
ja
|
9
|
Knooppunt Diemen
|
Knooppunt Holendrecht
|
3,7
|
11,5
|
2011
|
Weguitbreiding Schiphol–Amsterdam–Almere
|
nee
|
9
|
Knooppunt Holendrecht
|
Knooppunt Badhoevedorp
|
22,1
|
32,6
|
2011
|
Weguitbreiding Schiphol–Amsterdam–Almere
|
nee
|
9
|
Knooppunt Raasdorp
|
Knooppunt Badhoevedorp
|
34,9
|
38,3
|
2010
|
A9 Velsen–Raasdorp en Badhoevedorp–Raasdorp
|
alleen voor noordzijde 35,2–35,4, tenzij het tracébesluit voor de omlegging van de A9 Badhoevedorp wordt vastgesteld
|
9
|
Knooppunt Velsen
|
Knooppunt Raasdorp
|
41,0
|
49,1
|
2010
|
A9 Velsen-Raasdorp en Badhoevedorp–Raasdorp
|
nee
|
9
|
Alkmaar
|
Uitgeest
|
59,7
|
70,3
|
2010
|
A9 Alkmaar–Uitgeest
|
nee
|
9
|
Omlegging Schoorldam
|
|
86,6
|
88,7
|
2006
|
N9 Koedijk–De Stolpen 2006
|
nee
|
9
|
Omlegging De Stolpen
|
|
100,3
|
102,1
|
2006
|
N9 Koedijk–De Stolpen 2006
|
nee
|
10
|
Knooppunt Watergraafsmeer
|
Knooppunt Amstel
|
11,0
|
15,2
|
2011
|
Weguitbreiding Schiphol–Amsterdam–Almere
|
nee
|
10
|
Knooppunt Amstel
|
|
15,2
|
16,8
|
2011
|
Weguitbreiding Schiphol–Amsterdam–Almere
|
nee
|
10
|
Knooppunt Nieuwe Meer
|
Knooppunt Amstel
|
16,0
|
20,9
|
2010
|
A4 Badhoevedorp–Nieuwe Meer en A10 Nieuwe Meer–Amstel
|
ja, tenzij het tracébesluit voor de omlegging van de A9 Badhoevedorp wordt vastgesteld
|
10
|
Tweede Coentunnel
|
|
26,1
|
31,5
|
2008
|
Capaciteitsuitbreiding Coentunnel 2008
|
ja
|
11
|
Zoeterwoude
|
Alphen a/d Rijn
|
1,5
|
9,1
|
2011
|
N11 Zoeterwoude–Alphen aan den Rijn
|
nee
|
11
|
Aansluiting Goudse Schouw
|
|
11,3
|
11,8
|
2012
|
Bestemmingsplan N11 Goudse Schouw
|
ja
|
12
|
Knooppunt Prins Clausplein
|
Aansluiting Voorburg
|
5,0
|
5,8
|
2006
|
Bufferstrook A12 Prins Clausplein–Voorburg
|
nee
|
12
|
Aansluiting Zoetermeer
|
Aansluiting Gouda
|
15,8
|
27,0
|
2011
|
Verkeersbesluit plusstrook A12 Zoetermeer–Gouda
|
nee
|
12
|
Aansluiting Zoetermeer
|
Aansluiting Zoetermeer-Centrum
|
15,8
|
11,7
|
2011
|
A12 Zoetermeer–Zoetermeer Centrum
|
nee
|
12
|
Aansluiting extra Gouwekruising
|
|
24,8
|
24,9
|
2011
|
Inpassingplan parallelstructuur A12
|
ja
|
12
|
Aansluiting Moordrecht-boog
|
|
24,9
|
25,0
|
2011
|
Inpassingplan parallelstructuur A12
|
ja
|
12
|
Aansluiting Woerden
|
Aansluiting Gouda
|
45,0
|
27,0
|
2009
|
Wegaanpassingsbesluit A12 Woerden–Gouda
|
nee
|
12
|
Aansluiting Gouda
|
Aansluiting Woerden
|
28,0
|
44,0
|
2010
|
A12 Gouda–Woerden
|
nee
|
12
|
Aansluiting Woerden
|
Knooppunt Oudenrijn
|
44,0
|
54,2
|
2010
|
A12 Woerden–Oudenrijn
|
nee
|
12
|
Utrecht (aansluiting Papendorp)
|
Utrecht (aansluiting Kanalen-eiland)
|
59,2
|
59,8
|
2011
|
Bestemmingsplan ophoging Galecopperbrug
|
ja, alleen voor grote groei gevallen (57,2–63,2)
|
12
|
Knooppunt Lunetten
|
|
62,6
|
63,1
|
2011
|
A27 Lunetten–Rijnsweerd
|
ja, alleen voor grote groei gevallen (57,2–63,2)
|
12
|
Knooppunt Lunetten
|
Maarsbergen
|
63,5
|
82,0
|
2009
|
A12 Utrecht–Maarsbergen
|
nee
|
12
|
Aansluiting Maarsbergen
|
Aansluiting Veenendaal
|
81,2
|
92,6
|
2010
|
A12 Maarsbergen–Veenendaal
|
alleen voor zuidzijde 89,8–90,1
|
12
|
Aansluiting Veenendaal
|
Aansluiting Ede
|
90,0
|
110,6
|
2005
|
A12 Veenendaal–Ede
|
alleen voor noordzijde 102,5–102,8 en zuidzijde 105,4–105,9, tenzij het verkeersbesluit verruiming openingstijd en rijstroken wordt vastgesteld.
|
12
|
Aansluiting Ede
|
Knooppunt Grijsoord
|
108,9
|
120,9
|
2011
|
A12 Ede–Grijsoord
|
nee
|
12
|
Knooppunt Waterberg
|
Knooppunt Velperbroek
|
128,4
|
134,8
|
2009
|
A12 Waterberg–Velperbroek
|
nee
|
13
|
Zestienhoven
|
Delft-Zuid
|
11,1
|
16,2
|
2009
|
Geluidsplan A13 Zestienhoven–Delft-Zuid
|
ja
|
15
|
Rotterdam (Stenen Baakplein)
|
Knooppunt Vaanplein
|
26,1
|
62,1
|
2010
|
A15 Maasvlakte–Vaanplein
|
nee
|
20
|
Knooppunt Terbregseplein
|
Aansluiting Capelle aan den IJssel
|
35,2
|
38,2
|
2009
|
Geluidsplan A20–Terbregseplein
|
nee
|
20
|
Aansluiting Moordrecht
|
|
45,3
|
45,8
|
2010
|
Bestemmingsplan Aansluiting A20 Moordrecht (reparatie)
|
nee
|
27
|
Knooppunt Gorinchem
|
Aansluiting Noordeloos
|
37,3
|
42,9
|
2010
|
plusstrook A27 Gorinchem–Noordeloos
|
nee
|
27
|
Knooppunt Lunetten
|
Knooppunt Rijnsweerd
|
70,2
|
81,7
|
2011
|
A27 Lunetten–Rijnsweerd
|
nee
|
28
|
Waterlinieweg
|
Knooppunt Rijnsweerd
|
0,2
|
2,0
|
2011
|
Verkeersbesluit aanbrenging verkeerstekens op het wegdek
|
alleen voor zuidzijde 0,2–0,9
|
28
|
Knooppunt Rijnsweerd
|
|
1,1
|
1,7
|
2011
|
A27 Lunetten–Rijnsweerd
|
nee
|
28
|
Aansluiting 8 (Amersfoort Hogeweg)
|
|
21,3
|
21,5
|
2002
|
Bestemmingsplan De Wieken–Vinkenhoef
|
ja
|
28
|
Aansluiting Vathorst–Corlaer
|
|
31,1
|
32,1
|
2006
|
Bestemmingplan A28 aansluiting Vathorst–Corlaer
|
ja
|
28
|
Knooppunt Hattemerbroek
|
Aansluiting Zwolle-Zuid
|
86,1
|
92,9
|
2009
|
A28 Zwolle–Meppel
|
nee
|
28
|
Aansluiting Ommen
|
Knooppunt Lankhorst
|
98,5
|
113,9
|
2009
|
A28 Zwolle–Meppel
|
alleen voor 101,5–105,7
|
28
|
Aansluiting Groningen-Zuid
|
Knooppunt Julianaplein (N7)
|
199,5
|
200,1
|
2002
|
Rijksweg 7, Zuidelijke Ringweg Groningen, Langman-maatregelen
|
Nee
|
29
|
Knooppunt Vaanplein
|
Aansluiting Barendrecht
|
11,3
|
11,9
|
2010
|
A29 Vaanplein–Barendrecht
|
Nee
|
31
|
Aansluiting Zurich
|
Aansluiting Harlingen
|
7,2
|
14,0
|
2005
|
N31 Zurich–Harlingen
|
Nee
|
31
|
Aansluiting Marssum
|
|
35,4
|
35,6
|
2010
|
Rijksweg 31 Haak om Leeuwarden
|
nee
|
31
|
Haak om Leeuwarden
|
|
nieuw
|
nieuw
|
2010
|
Rijksweg 31 Haak om Leeuwarden
|
nee
|
31
|
Aansluiting Werpsterhoek (N32)
|
Aansluiting Wergea
|
50,0
|
53,2
|
2010
|
Rijksweg 31 Haak om Leeuwarden
|
nee
|
32
|
Aansluiting Wirdum
|
Knooppunt Werpsterhoek (N31)
|
68,5
|
71,0
|
2010
|
Rijksweg 31 Haak om Leeuwarden
|
nee
|
35
|
Traverse Nijverdal (combiplan)
|
|
31,5
|
37,5
|
2005
|
Bestemmingsplan Rijksweg 35 en het spoor
|
nee
|
36
|
Aansluiting met oude N36 (km 31,1)
|
Aansluiting met oude N36 (km 31,1)
|
31,1
|
31,1
|
2006
|
Omlegging Ommen N34/N36
|
nee
|
36
|
Kruising N34 en N36
|
Kruising N36 en N48
|
nieuw
|
nieuw
|
2006
|
Omlegging Ommen N34/N36
|
nee
|
46
|
Knooppunt Euvelgunne (N7)
|
Brug over Eemskanaal
|
3,7
|
4,7
|
2002
|
Rijksweg 7, Zuidelijke Ringweg Groningen, Langman-maatregelen
|
nee
|
48
|
Aansluiting met nieuwe N36 (km 97,4)
|
Aansluiting met nieuwe N36 (km 97,4)
|
97,4
|
97,4
|
2006
|
Omlegging Ommen N34/N36
|
nee
|
50
|
Ramspol (nieuw)
|
Ens (nieuw)
|
20,2
|
26,1
|
2009
|
N50 Ramspol–Ens
|
nee
|
50
|
Knooppunt Ekkersrijt
|
|
97,0
|
98,0
|
2006
|
Vrijstellingsbesluit art 19 WRO reconstructie knooppunt A50/A58
|
ja
|
50
|
Knooppunt Ewijk
|
Knooppunt Valburg
|
148,5
|
154,8
|
2010
|
A50 Ewijk–Valburg
|
nee
|
50
|
Knooppunt Valburg
|
Knooppunt Grijsoord
|
155,3
|
169,2
|
2009
|
A50 Valburg–Grijsoord
|
nee
|
50
|
Aansluiting Arnhem-Centrum
|
Knooppunt Beekbergen
|
183,0
|
203,0
|
2010
|
A50 Arnhem-Centrum–knooppunt Beekbergen
|
nee
|
50
|
Aansluiting N764 (Kampen)
|
|
247,4
|
248,0
|
2003
|
Tracébesluit Hanzelijn
|
ja
|
57
|
Burgh
|
Haamstede
|
52,0
|
53,0
|
2009
|
Bestemmingsplan Reconstructie Kraaijensteinweg te Burgh-Haamstede
|
nee
|
57
|
Veersedam
|
Middelburg
|
70,0
|
72,9
|
2008
|
N57 Veersedam–Middelburg
|
nee
|
57
|
Veersedam
|
Middelburg
|
nieuw
|
nieuw
|
2008
|
N57 Veersedam–Middelburg
|
nee
|
57
|
Veersedam
|
Middelburg
|
74,0
|
74,6
|
2008
|
N57 Veersedam–Middelburg
|
nee
|
57
|
Veersedam
|
Middelburg
|
nieuw
|
nieuw
|
2008
|
N57 Veersedam–Middelburg
|
nee
|
57
|
Middelburg
|
A58, Aansluiting 38
|
nieuw
|
nieuw
|
2004
|
N57 Veersedam–Middelburg
|
nee
|
57
|
Middelburg
|
A58, Aansluiting 38
|
81,1
|
83,0
|
2004
|
N57 Veersedam–Middelburg
|
nee
|
58
|
Aansluiting Ekkersrijt
|
Knooppunt Ekkersweijer
|
8,3
|
10,1
|
2011
|
A2 ’s-Hertogenbosch–Eindhoven
|
nee
|
58
|
Randweg Eindhoven
|
|
10,0
|
13,7
|
2003
|
A2/A67 Randweg Eindhoven – 2003
|
nee
|
58
|
Knooppunt Batadorp
|
Aansluiting Oirschot
|
13,0
|
21,4
|
2010
|
A58 Eindhoven–Oirschot
|
nee
|
61
|
Schoondijke
|
(halve omleiding)
|
nieuw
|
nieuw
|
2011
|
N61 Hoek-Schoondijke
|
nee
|
61
|
Schoondijke
|
Hoek
|
4,1
|
22,3
|
2011
|
N61 Hoek-Schoondijke
|
nee
|
67
|
Randweg Eindhoven
|
|
17,6
|
23,3
|
2003
|
A2/A67 Randweg Eindhoven – 2003
|
nee
|
73
|
Toerit Koninginne-laan Roermond
|
|
16,6
|
17,5
|
2011
|
Bestemmingsplan A73 toerit
|
nee
|
73
|
Aansluiting Venlo-Zuid
|
(Knooppunt A73/A74)
|
39,6
|
40,6
|
2010
|
Rijksweg 74
|
nee
|
74
|
Duitse Grens (BAB61)
|
Venlo
|
nieuw
|
nieuw
|
2010
|
Rijksweg 74
|
nee
|
76
|
Knooppunt Kerensheide
|
Aansluiting Geleen
|
2,62
|
4,5
|
2010
|
A2 Urmond–Maasbracht en A2/A76 Urmond–Geleen
|
nee
|
76
|
Knooppunt Kunderberg
|
|
18,0
|
19,0
|
2011
|
Bestemmingsplan Aansluiting A76/A79-Kunderberg
|
nee
|
79
|
Knooppunt Kruisdonk
|
Aansluiting Bunde
|
0,1
|
1,1
|
2010
|
A2 Passage Maastricht
|
nee
|
79
|
Aansluiting Valkenburg
|
|
6,7
|
6,9
|
1994
|
Bestemmingsplan Buitengebied 1994
|
ja
|
79
|
Knooppunt Kunderberg
|
|
17,0
|
18,0
|
2011
|
Bestemmingsplan Aansluiting A76/A79–Kunderberg
|
nee
|