-
artikel 6, onderdeel a: vaststellen dat de subsidieontvanger een privaatrechtelijke rechtspersoon is waarvan de doelstelling past binnen het doel van de subsidieverlening.
-
artikel 6, onderdeel b: vaststellen dat de subsidieontvanger een rechtspersoon is naar Nederlands publiekrecht.
-
artikel 7: vaststellen dat in de financiële verantwoording uitsluitend als subsidiabele kosten zijn opgenomen de in artikel 7 genoemde kosten.
-
artikel 8: vaststellen dat het dagtarief enkel is samengesteld uit de bij artikel 7, eerste lid, genoemde subsidiabele kosten.
-
artikel 10: vaststellen dat geen aanvang is gemaakt met de uitvoering van het project alvorens de ontvangst van de aanvraag tot subsidieverlening schriftelijk aan de aanvrager is bevestigd, de in de financiële verantwoording van het project opgenomen kosten voor een periode van maximaal 3 jaar aantoonbaar zijn gemaakt en betaald en dat in de financiële verantwoording opgenomen subsidiabele kosten geen betrekking hebben op de in artikel 10, onderdelen d, e en f, genoemde kosten.
-
artikel 11, eerste lid: vaststellen dat, indien voor het project waarvoor op grond van dit Besluit subsidie is verleend andere subsidies door de Rijksoverheid worden verstrekt, de som van de subsidies het in artikel 9 genoemde percentage niet overschrijdt.
-
artikel 11, tweede lid: vaststellen dat, indien voor het project waarvoor op grond van dit Besluit subsidie is verleend subsidies door anderen dan de Rijksoverheid of financiële middelen door niet-bestuursorganen worden verstrekt, de som van de subsidies dan wel de financiële middelen niet meer bedraagt dan 100% van de totale kosten van het project.
-
artikel 16: vaststellen dat de subsidieontvanger een administratie voert die zodanig is ingericht dat daaruit te allen tijde op eenvoudige en duidelijke wijze alle kosten van het project kunnen worden afgelezen, gespecificeerd de in artikel 7 onderscheiden kostenposten, met dien verstande dat ter zake van de loonkosten van het personeel in dienst van de subsidieontvanger een door middel van sluitende tijdsbeschrijving vastgestelde urenverantwoording aanwezig is
-
artikel 18, eerste lid: vaststellen dat de subsidieontvanger het project overeenkomstig het projectplan heeft uitgevoerd.
-
artikel 18, tweede lid: vaststellen dat gedurende de looptijd van het project de in het projectplan aangebrachte wijzigingen vooraf zijn gemeld aan Dienst Regelingen en zijn goedgekeurd door de minister.
-
artikel 18a: vaststellen dat de subsidieontvanger binnen twaalf maanden na dagtekening van de beschikking tot subsidieverlening is begonnen met de uitvoering van het project en het project binnen drie jaar na aanvang van de uitvoering heeft voltooid, met dien verstande dat het project uiterlijk op 31 mei 2006 gereed was.
-
artikel 18b, eerste lid: vaststellen dat, in de gevallen genoemd in artikel 4:41, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht, de subsidieontvanger een vergoeding voor vermogensvorming heeft betaald waarvan de hoogte wordt bepaald overeenkomstig het tweede lid van artikel 18b, tenzij het derde of vierde lid van toepassing is.
-
artikel 18b, derde lid: vaststellen dat, indien het project door een andere rechtspersoon werd voortgezet, dit na toestemming door de minister is gebeurd en de activa om niet aan die andere rechtspersoon in eigendom zijn overgedragen.
-
artikel 18b, vierde lid: vaststellen dat, indien de met het project ontwikkelde activiteiten na de subsidievaststelling tenminste drie jaar worden voortgezet door de subsidieontvanger of door een andere rechtspersoon, dit ten genoegen van de minister wordt aangetoond en indien de met het project ontwikkelde activiteiten na de subsidievaststelling worden voortgezet door een andere rechtspersoon, dit na toestemming door de minister is gebeurd en de activa om niet aan die andere rechtspersoon in eigendom zijn overgedragen.
-
artikel 19, tweede lid: vaststellen dat de eindrapportage voldoet aan de voor dit doel gestelde eisen.
Onder normale aandacht wordt verstaan: controle met een diepgang die gebruikelijk is voor het afgeven van een accountantsverklaring bij een verantwoording.
Onder speciale aandacht wordt verstaan: controle waarbij nadrukkelijk wordt bezien of de desbetreffende voorschriften zijn nageleefd. In dit geval moet dus verder worden gegaan dan normaal bij een controle van een verantwoording.
Aan de niet genoemde artikelen behoeft bij de controle geen aandacht te worden besteed, met dien verstande dat, teneinde de controle op de hierboven genoemde artikelen goed te kunnen verrichten, kennisneming van deze overige artikelen noodzakelijk is.
De minister kan de Accountantsdienst van het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij een review laten uitvoeren op de door de accountant van de aanvrager, aan wie de subsidie ingevolge het Besluit natuurbeheer Midden- en Oost-Europa 2001 is verleend, verrichte werkzaamheden.