Regeling van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 2 februari 2004, nr. BSG/2004/4788, houdende toedeling van taken en doorverlening van taken en doorverlening van vertegenwoordigingsbevoegdheden aan onder de plaatsvervangend secretaris-generaal ressorterende functionarissen (Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit plaatsvervangend secretaris-generaal SZW 2004)

Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit plaatsvervangend secretaris-generaal SZW 2004

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,

Besluit:

§

1

Begripsbepaling

Artikel

1

In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

  • a.

    directie: een organisatieonderdeel van het ministerie dat ressorteert onder de plaatsvervangend secretaris-generaal;

  • b.

    directeur: een functionaris die leiding geeft aan een directie.

§

2

Organisatie

Artikel

2

Onder de plaatsvervangend secretaris-generaal ressorteren:

  • a.

    de Accountantsdienst;

  • b.

    de directie Algemene Zaken

  • c.

    het Bureau SG;

  • d.

    de directie Communicatie;

  • e.

    de directie Gemeenschappelijke Organisatie Bedrijfsvoering;

  • f.

    de directie Personeel, Organisatie en Informatie;

  • g.

    de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst.

§

3

Verantwoordelijkheden directeuren

Artikel

3

Artikel

4

De Accountantsdienst is verantwoordelijk voor de uitvoering van de taken van de departementale Accountantsdienst zoals omschreven in de Comptabiliteitswet 2001 en het Besluit taak DAD, alsmede de daarop berustende regelgeving. De Accountantsdienst controleert de financiële verantwoording van de departementsonderdelen en de bedrijfsvoering die daaraan ten grondslag ligt. De Accountantsdienst adviseert op het gebied van financieel beheer.

Artikel

5

De directie Algemene Zaken is verantwoordelijk voor:

  • a.

    het beheren en exploiteren van de Haagse vestigingen van het ministerie voorzover daarin niet uitsluitend organisatieonderdelen die ressorteren onder de inspecteur-generaal of het Agentschap SZW gehuisvest zijn en het beheren en exploiteren van de vestigingen van organisatieonderdelen die ressorteren onder de inspecteur-generaal of het Agentschap SZW voorzover zij gebruik maken van de departementale infrastructuur dan wel gehuisvest zijn in een vestiging waar ook andere onderdelen van het ministerie gehuisvest zijn, dan wel indien dit met het Agentschap SZW respectievelijk de inspecteur-generaal is overeengekomen;

  • b.

    het dagelijks beheer van de technische infrastructuur en de kantoorautomatisering voor het ministerie en het technisch beheer van de departementsbrede en directiespecifieke applicaties, alsmede het mede voorbereiden van beleid en geven van advies ten aanzien van de implementatie van nieuwe ontwikkelingen en wijzigingen op genoemde terreinen;

  • c.

    het vervaardigen en beschikbaar stellen van hoogwaardige postale-, grafische- en multimedia-producten en diensten, alsmede het project Hoogvolume;

  • d.

    het adviseren over en het ontwikkelen en implementeren van departementaal beleid op het gebied van documentaire informatievoorziening en het beheren van afgesloten archieven;

  • e.

    het beleid en advisering op het gebied van inkoop, (Europese) aanbestedingen, huisvesting, milieumanagement en materieel beheer;

  • f.

    het uitvoeren van het aspect-controllerschap ten aanzien van materieel beheer;

  • g.

    de persoonlijke beveiliging van de bewindspersonen alsmede hun huisgenoten.

Artikel

6

Artikel

7

De directie Communicatie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het departementale voorlichtingsbeleid, het geven van voorlichting aan publiek en pers en het beschikbaar stellen van documentaire informatie. De directie ondersteunt de bewindspersonen en de directies op het gebied van publiciteit en externe optredens en adviseert de beleidsdirecties over de wijze waarop het beleid kan worden gecommuniceerd met de voor hen relevante doelgroepen. De directie draagt zorg voor de ontwikkeling en inbedding van webtechnologie binnen het ministerie conform de departementale standaards.

Artikel

8

De directie Gemeenschappelijke Organisatie Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor een efficiënte en kwalitatief goede uitvoering van ondersteunende taken en werkzaamheden op de volgende gebieden:

  • a.

    personeelsbeheer en -administratie;

  • b.

    departementale salarisadministratie;

  • c.

    documentaire informatievoorziening en archivering;

  • d.

    registratie en afhandeling van verplichtingen

  • e.

    kasbeheer en financiële administratie

  • f.

    functioneel beheer van departementale bedrijfsvoeringssystemen.

Artikel

9

Artikel

10

§

4

Bevoegdheden directeuren

Artikel

11

Artikel

12

§

5

Slotbepalingen

Artikel

13

Artikel

14

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

Den Haag
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
namens deze:
de plaatsvervangend secretaris-generaal, P.Hennephof