Regeling van de Minister voor Grote Steden- en Integratiebeleid van 7 september 2001, houdende regels in verband met de verstrekking van reisdocumenten door de burgemeesters

Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001

De Minister voor Grote Steden- en Integratiebeleid, handelende in overeenstemming met de Minister van Buitenlandse Zaken en de Minister van Justitie;
Gelet op de artikelen 2, eerste lid, onder g, tweede en derde lid, 3, eerste, derde, vierde en zevende lid, 16, tweede lid, 26, eerste lid, onder d en derde lid, 27, eerste lid, 30, eerste lid, 31, derde lid, 40, eerste lid, onder d en zesde lid, 43, 57 en 59 van de Paspoortwet en artikel 3 van het Besluit paspoortgelden;

Besluit:

Hoofdstuk

I

Algemene bepalingen

§

1

Definities en reikwijdte

Artikel

1

§

2

Andere reisdocumenten van het Koninkrijk der Nederlanden

Artikel

2

Vervallen

§

3

Modellen van de reisdocumenten

Artikel

3

§

3a

Het basisregister reisdocumenten

Artikel

3aa

Statusgegevens reisdocumenten

Gegevens die betrekking hebben op de status van een reisdocument zijn:

  • a.

    in aanvraag;

  • b.

    geldig;

  • c.

    ongeldig, met inbegrip van de reden van ongeldigheid;

  • d.

    definitief aan het verkeer onttrokken.

Artikel

3ab

Statusgegevens reisdocument als publiek identificatiemiddel

Gegevens die betrekking hebben op de status van het reisdocument als publiek identificatiemiddel zijn:

  • a.

    uitgereikt;

  • b.

    geactiveerd;

  • c.

    geblokkeerd;

  • d.

    ingetrokken.

Artikel

3ac

Aanlevering gegevens

Degene die op grond van deze regeling gegevens verstrekt ten behoeve van de reisdocumentenadministratie, het register vermiste of vervallen reisdocumenten of de basisadministratie, verstrekt deze gegevens, met uitzondering van vingerafdrukken, gezichtsopname en handtekening, eveneens aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties ten behoeve van het basisregister reisdocumenten.

Artikel

3ad

Beheer, beveiliging en betrouwbaarheid

§

4

Register paspoortsignaleringen

Artikel

4

Vestigingsplaats van het register

Vervallen

Artikel

5

Administratie van kennisgevingen uit het register

§

5

Verwijzing

Artikel

6

Burgemeester en gezaghebber

Vervallen

Artikel

7

Aangewezen gemeenten

Artikel

8

Verwijzing

De burgemeester of de gezaghebber die niet bevoegd is tot het in ontvangst nemen van de aanvraag verwijst de betrokken persoon terstond naar de burgemeester of de gezaghebber die ingevolge de wet en de artikelen 3.1 en 3.2 van het besluit daartoe wel bevoegd is.

Artikel

8a

Gekwalificeerd personeel

Vervallen

Hoofdstuk

II

Vaststelling aanspraken op reisdocumenten en geldigheid

§

1

Nationale paspoorten en Nederlandse identiteitskaarten

Artikel

9

Vaststelling van het Nederlanderschap

Vervallen

Artikel

10

Geldigheid

Vervallen

§

2

Reisdocumenten voor vluchtelingen en reisdocumenten voor vreemdelingen

Artikel

12

Vaststelling aanspraken op reisdocumenten als bedoeld in de artikelen 12, 14 en 15, tweede lid, van de wet

Artikel

13

Beoordeling aanspraak door Minister van Justitie en Veiligheid

Artikel

13a

Beslissing inzake de aanspraak op een reisdocument als bedoeld in artikel 12 van de wet, aangevraagd in de openbare lichamen

Vervallen

Artikel

14

Beoordeling aanspraak door Minister van Buitenlandse Zaken

Artikel

15a

Vaststelling aanspraken op een reisdocument als bedoeld in artikel 14 van de wet voor in Nederland geboren minderjarige vreemdelingen

Artikel

16

Geldigheid

Vervallen

§

3

Faciliteitenpaspoorten

Artikel

17

Aanspraken

Vervallen

Artikel

18

Geldigheid

Vervallen

§

4

Tweede paspoorten

Artikel

19

Aanspraken

Vervallen

Artikel

20

Geldigheid

Vervallen

Hoofdstuk

III

Aanvraagprocedure

§

1

Algemeen

Artikel

21

Het opmaken van de aanvraag voor een reisdocument

Artikel

22

Vaststelling van de identiteit van de aanvrager

Artikel

22a

Vaststelling identiteit niet-ingezeten aanvrager

Artikel

23

Persoonsgegevens van de aanvrager

Artikel

24

Vermelding pseudoniem aanvrager

In de aanvraag voor een reisdocument, niet zijnde een Nederlandse identiteitskaart of vervangende Nederlandse identiteitskaart, kan op verzoek van de aanvrager die door middel van schriftelijke bewijsstukken aantoont in het maatschappelijk verkeer zakelijk of beroepshalve bekend te staan onder een andere naam, tevens deze andere naam worden vermeld ter opneming van dit gegeven in het reisdocument.

Artikel

25

Gegevens van de (gewezen) echtgenoot, echtgenote of geregistreerd partner

Artikel

26

Bezit van andere reisdocumenten

Artikel

27

Aanvraag in geval van mogelijke fraude, een vermissing of inname van een uitgereikt reisdocument

Artikel

28

Artikel

28a

Vingerafdrukken

Artikel

29

Onbekwaamheid tot het plaatsen van een handtekening

Indien de persoon aan wie het aangevraagde reisdocument moet worden verstrekt door leeftijd of een handicap niet in staat is zijn handtekening te plaatsen, wordt daarvan in de aanvraag melding gemaakt.

Artikel

30

Verschijning van de aanvrager in persoon

Indien de aanvrager ingevolge artikel 28, derde lid, van de wet niet persoonlijk bij het indienen van de aanvraag is verschenen, wordt dit gegeven met de reden daarvan in de aanvraag vermeld.

§

2

Aanvraag ten behoeve van een handelingsonbekwame

Artikel

31

Overleggen verklaring van toestemming

Artikel

32

Vaststelling identiteit en bevoegdheid van degene die het gezag uitoefent of curator

Artikel

33

Algemeen

Vervallen

Artikel

34

Vaststelling van de identiteit en de nationaliteit van het bij te schrijven kind

Vervallen

Artikel

35

Aanvraaggegevens van het bij te schrijven kind

Vervallen

Artikel

36

Overleggen verklaring van toestemming

Vervallen

§

3

Spoedopdracht

Artikel

37

§

4

Het opnemen van de foto, de vingerafdrukken en de handtekening

Artikel

38

§

5

Beslissing op de aanvraag en vastlegging van de gegevens in het reisdocumentenstation

Artikel

39

Artikel

40

Hoofdstuk

IV

Verzending van het aanvraagbestand en levering van documenten

Artikel

41

Het toevoegen van de foto, de vingerafdrukken en de handtekening aan de aanvraag

De in het aanvraagstation vastgelegde foto, handtekening en vingerafdrukken worden met de aanvraaggegevens, bedoeld in artikel 40, samengevoegd tot een aanvraagbestand in het reisdocumentenstation.

Artikel

42

Het verzenden van het aanvraagbestand

De daartoe aangewezen persoon zendt, nadat is vastgesteld dat het aangevraagde reisdocument kan worden uitgereikt, het aanvraagbestand met gebruikmaking van het reisdocumentenstation naar de leverancier van de reisdocumenten. Het te verzenden aanvraagbestand wordt met gebruikmaking van de aan hem toegekende identificatiekaart voorzien van een digitale handtekening.

Artikel

43

In ontvangstneming van geleverde documenten in de gemeenten

Artikel

43a

In ontvangstneming van geleverde documenten in de openbare lichamen

Artikel

43b

In ontvangst nemen van geleverde Nederlandse identiteitskaarten in Aruba, Curaçao en Sint Maarten

Artikel

44

Controle zending bij in ontvangstneming

Artikel

45

Controle zending in het reisdocumentenstation

Artikel

46

Ophalen verkeerd geleverde reisdocumenten bij gemeenten

Artikel

46a

Vernietigen van verkeerd geleverde documenten bij de openbare lichamen

De documenten die na de controle van de zending als bedoeld in de artikelen 44 of 45 in de openbare lichamen voor een andere autoriteit blijken te zijn bestemd, worden op de uitgiftelocatie vernietigd op de in artikel 67, eerste lid, aangegeven wijze.

Artikel

46b

Vernietiging van verkeerd geleverde documenten in Aruba, Curaçao en Sint Maarten

De documenten die na de controle van de zending als bedoeld in de artikelen 44 of 45 in Aruba, Curaçao en Sint Maarten voor een andere autoriteit blijken te zijn bestemd, worden op de vestigingen van de Vertegenwoordiging van de Nederlandse regering bij de regeringen van Aruba, Curaçao en Sint Maarten vernietigd op de in artikel 67, eerste lid, aangegeven wijze.

Artikel

47

Nabezorgen niet ontvangen reisdocumenten

Artikel

48

Herzending van de aanvraag

Indien een reisdocument is beschadigd, onjuist is geproduceerd of gepersonaliseerd, dan wel niet op het verwachte tijdstip is ontvangen en niet alsnog ingevolge artikel 47, tweede, derde of vijfde lid, zal worden bezorgd, wordt het op het reisdocument betrekking hebbende aanvraagbestand opnieuw verzonden aan de leverancier.

Artikel

49

Terugzending onjuist geproduceerde of gepersonaliseerde, beschadigde of te laat afgeleverde documenten

Reisdocumenten die:

  • a.

    bij de controle van de zending in het reisdocumentenstation dan wel bij de uitreiking onjuist blijken te zijn geproduceerd of gepersonaliseerd, dan wel blijken te zijn beschadigd;

  • b.

    na het verwachte tijdstip zijn ontvangen en waarvan inmiddels het daarop betrekking hebbende aanvraagbestand ingevolge artikel 48 opnieuw is verzonden, worden per aangetekende post, met gebruikmaking van het daartoe door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties beschikbaar gestelde formulier, teruggestuurd aan de leverancier.

Hoofdstuk

V

Uitreiking van het reisdocument

Artikel

50

Algemeen

Vervallen

Artikel

50a

Verificatie vingerafdrukken bij uitreiking

Vervallen

Artikel

51

Verhuizing binnen het Europese deel van Nederland

Artikel

52

Mogelijke fraude, vermissing of inname van een uitgereikt reisdocument bij de uitreiking van een aangevraagd reisdocument

Indien het bij de uitreiking van het aangevraagde reisdocument in te leveren reisdocument mogelijk voorwerp is van fraude, is vermist op andere gronden dan ingevolge de wet door een daartoe bevoegde autoriteit is ingenomen, zijn de artikelen 60 en 61 alsnog van toepassing en worden de gegevens, bedoeld in artikel 27, tweede lid, alsnog in de aanvraag met betrekking tot het uit te reiken document opgenomen.

Artikel

53

Bijschrijving door middel van een sticker

Vervallen

Artikel

54

Artikel

55

Registratie in de reisdocumentenmodule en het reisdocumentenstation

Artikel

56

Registratie in de basisadministratie

Bij uitreiking van een reisdocument, niet zijnde een nooddocument, worden de daarop betrekking hebbende gegevens geregistreerd in de basisadministratie waarin de houder als ingezetene is ingeschreven.

Artikel

56a

Verzending PIN-brief

Hoofdstuk

VI

Procedures inzake weigering en vervallenverklaring

Artikel

57

Uitsluiting Nederlandse identiteitskaart

Vervallen

Artikel

58

Informatie over de gesignaleerde persoon

Artikel

59

Kennisgeving van de beslissing op grond van artikel 45, tweede lid, van de wet

De burgemeester of de gezaghebber geeft de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties met gebruikmaking van het daartoe door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties beschikbaar gestelde formulier kennis van zijn beslissing, bedoeld in artikel 45, tweede lid, van de wet.

Hoofdstuk

VII

Procedures inzake reisdocumenten die mogelijk voorwerp zijn van fraude of vermiste, ingenomen, ingehouden, ingeleverde, van rechtswege vervallen of gevonden reisdocumenten

§

1

Reisdocumenten die mogelijk voorwerp zijn van fraude, zijn vermist of zijn ingenomen

Artikel

60

Melding van mogelijke fraude, vermissing of inname van een uitgereikt reisdocument

Artikel

61

Melding mogelijke fraude of vermissing ten behoeve van register vermiste of vervallen reisdocumenten

Artikel

61a

§

2

Doorzending ingehouden reisdocumenten

Artikel

62

Reisdocumenten van gesignaleerde personen

Artikel

63

Definitief aan het verkeer te onttrekken reisdocumenten

Artikel

64

Doorzending reisdocumenten door de plaatselijke politie

§

3

Melding van rechtswege vervallen reisdocumenten aan het register paspoortsignaleringen en het register vermiste of vervallen reisdocumenten

Artikel

65

Mededelingen inzake vermelding en verwijdering van de vermelding

§

4

Melding inzake gevonden reisdocumenten

Artikel

66

Vervallen

Hoofdstuk

VIII

Definitieve onttrekking van reisdocumenten

§

1

Definitieve onttrekking van een reisdocument aan het verkeer

Artikel

67

Redenen en wijze van onttrekking

Artikel

68

Registratie van de onttrekking in de basisadministratie

De definitieve onttrekking van een reisdocument, niet zijnde een nooddocument of een gevonden reisdocument, wordt geregistreerd in de basisadministratie waarin de houder als ingezetene is ingeschreven.

Artikel

69

Wijze van ongedaan maken bijschrijving

Vervallen

Artikel

70

Registratie van ongedaan maken bijschrijving in de basisadministratie

Vervallen

§

2

Kennisgevingen

Artikel

71

Hoofdstuk

IX

Reisdocumentenadministratie

Artikel

72

Opgenomen gegevens, raadpleegbaarheid, bewaartermijn

Artikel

73

Verstrekking van gegevens

Onverminderd het bepaald in artikel 3, negende lid, van de wet, wordt de verstrekking van gegevens uit de in artikel 72 bedoelde reisdocumentenadministratie uitsluitend toegestaan aan:

  • a.

    degenen die bij of krachtens de wet belast zijn met de uitvoering daarvan, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor het verrichten van werkzaamheden met betrekking tot reisdocumenten;

  • b.

    de ambtenaren, werkzaam bij het ministerie van Buitenlandse Zaken, een Nederlandse consulaire vertegenwoordiging in het buitenland onderscheidenlijk het Kabinet van de Gouverneur van Aruba, Curaçao of Sint Maarten, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor consulaire handelingen waarbij de identiteit van de betrokken persoon moet worden vastgesteld;

  • c.

    de opsporingsambtenaren bedoeld in artikel 141 en 142 van het Wetboek van Strafvordering en artikel 184 en 185 van het Wetboek van Strafvordering BES, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor de opsporing van strafbare feiten in het kader van het onderzoek waarbij zij zijn betrokken of voor zover die noodzakelijk zijn voor de identificatie van slachtoffers;

  • d.

    de ambtenaren van het openbaar ministerie van het Europese deel van Nederland en het openbaar ministerie van Bonaire, Sint Eustatius en Saba, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de hun opgedragen werkzaamheden;

  • e.

    de ambtenaren werkzaam bij de autoriteiten, bedoeld in de artikelen 18 tot en met 24 van de wet, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor het verzoek tot weigering of vervallenverklaring en de daarmee verband houdende vermelding van deze gegevens in het register paspoortsignaleringen als bedoeld in artikel 25, derde lid, van de wet;

  • f.

    de ambtenaren werkzaam bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor de hun opgedragen werkzaamheden in verband met de verwerking van gegevens in het register vermiste of vervallen reisdocumenten, in verband met de uitoefening van hun taak als bedoeld in artikel 58 van de wet, alsmede in verband met onderzoek naar onregelmatigheden met reisdocumenten;

  • g.

    degene die in opdracht van het college van burgemeester en wethouders of het bestuurscollege belast is met de controle op de uitvoering van de bij of krachtens de wet gestelde regels, de toepassing van de beveiligingsmaatregelen, de werking van het aanvraagsysteem reisdocumenten of de opneming van reisdocumentengegevens in de basisadministratie, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor de hun opgedragen werkzaamheden;

  • h.

    de houder, beheerder, bewerker en degene die belast is met de invoer, wijziging, of verwijdering van gegevens, voor zover die gegevens, de rechtstreekse toegang daaronder begrepen, noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de hun in verband daarmee opgedragen werkzaamheden;

  • i.

    de ambtenaren werkzaam bij de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst en de Militaire Inlichtingen- en veiligheidsdienst, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor de uitvoering van hun taken als bedoeld in artikel 8, tweede lid, en artikel 10, tweede lid, van de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2017.

Artikel

74

Administratie van reisdocumenten die op grond van artikel 7 zijn verstrekt

Artikel

75

Registratie van ontvangen kennisgevingen in de basisadministratie

Hoofdstuk

X

Personen die geen ingezetene zijn

Artikel

76

Vaststelling identiteit aanvrager

Vervallen

Artikel

77

Kennisgevingen en meldingen

Vervallen

Hoofdstuk

XI

Organisatie en beheer van het aanvraagsysteem reisdocumenten

§

1

Aanwijzing en registratie bevoegde personen

Artikel

78

Aanwijzing en registratie algemeen

Artikel

79

De autorisatiebevoegden reisdocumenten

Artikel

80

De identificatiekaart

Artikel

80a

De opstartkaart

Artikel

80b

Het mobiel vingerafdrukopname-apparaat

Artikel

81

De tot ontvangst van zendingen bevoegde personen bij de gemeenten

Artikel

82

De tot ontvangst van zendingen bevoegde personen bij de openbare lichamen

Artikel

82a

De tot ontvangst van zendingen bevoegde personen in Aruba, Curaçao en Sint Maarten

§

2

Aflevering van zendingen

Artikel

83

Aanmelding en registratie van aanvraagstationlocaties en uitgiftelocaties

Artikel

84

Vastlegging tijdstip van aflevering

§

3

Beheer van ontvangen reisdocumenten

Artikel

85

Bewaring reisdocumenten

Artikel

86

Ontbrekende reisdocumenten

§

4

Te gebruiken apparatuur, programmatuur en overige materialen

Artikel

87

Reisdocumentenstation, aanvraagstation, mobiel vingerafdrukopname-apparaat en reisdocumentenmodule.

Artikel

88

Dienststempel

De dienststempel is een stempel die voorzien is van het gemeentewapen of het wapen van het openbaar lichaam.

Artikel

89

Foto- en handtekeningformulieren en andere standaardformulieren

Hoofdstuk

XII

Beveiliging

Artikel

90

Algemeen

De met de uitvoering van de wet belaste autoriteiten treffen maatregelen om de onder hen berustende reisdocumenten, apparatuur, programmatuur, opslagmedia, documentatie en overige materialen te beveiligen tegen ontvreemding dan wel vernietiging ten gevolge van inbraak, diefstal, verduistering, overvallen, brand of anderszins.

Artikel

90a

Publiek identificatiemiddel

De voorschriften voor de technische en organisatorische voorzieningen die noodzakelijk zijn voor de vervaardiging van het publiek identificatiemiddel zijn:

  • a.

    de Baseline Informatiebeveiliging Overheid; en

  • b.

    de Voorschriften Informatiebeveiliging Rijksdienst.

Artikel

91

Fysieke beveiliging

Artikel

92

Back-up en herstel van gegevens in het aanvraagsysteem reisdocumenten

Artikel

93

Beveiligingsprocedure en beveiligingsfunctionaris

Artikel

94

Controle op de toepassing van de beveiligingsmaatregelen

Artikel

95

Ontvreemding of vernietiging

Hoofdstuk

XIII

Voorkoming en bestrijding van misbruik met reisdocumenten

Artikel

96

Aanschrijving tot inlevering van reisdocumenten

Onverminderd de eigen verantwoordelijkheid van de houder van een reisdocument ingevolge de wet, draagt de burgemeester of de gezaghebber er bij wijze van faciliteit zorg voor dat de persoon die ingezetene van zijn gemeente of openbaar lichaam is, en houder is van een reisdocument, waarvan de geldigheidsduur binnenkort zal verlopen, schriftelijk wordt gewezen op het verstrijken van de geldigheidstermijn, de verplichting het reisdocument in te leveren en de mogelijkheid om een nieuw reisdocument aan te vragen.

Artikel

97

Onderzoek op onregelmatigheden en melding

Artikel

98

Aangifte bij de politie, melding en verzending aan het Expertisecentrum Identiteitsfraude en Documenten

Hoofdstuk

XIV

Verantwoording

Artikel

99

Artikel

100

Reviewrecht accountant

Ten behoeve van de controle op de juistheid en volledigheid van de bedragen die terzake van de verschuldigde kosten als bedoeld in artikel 7, eerste lid, onder a, van de wet aan het Rijk zijn afgedragen, is het college van burgemeester en wethouders of het bestuurscollege verplicht desgevraagd aan de door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties krachtens artikel 66 van de Comptabiliteitswet 2001 daartoe aangewezen ambtenaren de voor deze controle benodigde informatie te verschaffen. Deze ambtenaren kunnen tevens informatie inwinnen bij de in artikel 213, tweede lid, van de Gemeentewet en artikel 38, derde lid, van de Wet financiën openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba bedoelde registeraccountants.

Hoofdstuk

XIVa

De verstrekking van nooddocumenten in de openbare lichamen

§

1

Aanspraak en geldigheid nooddocumenten

Artikel

100a

Aanspraak

Vervallen

Artikel

100b

Geldigheid

Vervallen

§

2

Aanvraagprocedure

Artikel

100c

Verificatie identiteit, nationaliteit en verblijfsrechtelijke positie

Vervallen

Artikel

100e

Beslissing op de aanvraag en machtiging tot verstrekking

Artikel

100f

Afhandeling van de aanvraag na de beslissing

Artikel

100g

Vastlegging aanvraaggegevens, foto en handtekening

Artikel

100h

Vastlegging tijdstip en autoriteit van inlevering nooddocument

§

3

Personaliseren en uitreiking

Artikel

100i

Personaliseren

Artikel

100j

Uitreiking en registratie in het reisdocumentenstation

§

4

Administratie nooddocumenten en verstrekking van gegevens daaruit

Artikel

100k

Administratie van nooddocumenten

Artikel

100l

Verstrekking van gegevens

Artikel 73 is van overeenkomstige toepassing op de verstrekking van gegevens uit de administratie van nooddocumenten.

§

5

Bestelling, aflevering en beheer van nooddocumenten

Artikel

100m

De tot bestelling en ontvangst van blanco documenten bevoegde ambtenaren

Artikel

100n

Bestelling en aflevering nooddocumenten

Artikel

100o

Ontvangst, veiligstellen en controle ontvangen nooddocumenten

Artikel

100p

Voorraadadministratie nooddocumenten

Artikel

100q

Inventarisatie van de voorraad

Artikel

100r

Verbruik van nooddocumenten

Artikel

100s

Verantwoording nooddocumenten

Hoofdstuk

XV

Overgangs- en slotbepalingen

Artikel

101

Geldigheid van reisdocumenten verstrekt voor de inwerkingtreding van deze regeling

De reisdocumenten die voor de inwerkingtreding van deze regeling zijn verstrekt, behouden de geldigheid die daarin is vermeld.

Artikel

102

Raadpleging originele aanvraagformulieren

Vervallen

Artikel

103

Voor het kalenderjaar 2017 wordt in artikel 94, eerste lid, in plaats van ‘31 december van ieder jaar’ gelezen ’1 oktober’ en voor ‘14 februari van het daarop volgende kalenderjaar’ vervangen door: 1 december.

Artikel

104

Tijdelijke verlenging bewaartermijn reisdocumentenadministratie

Vervallen

Artikel

105

Ingebruikneming aanvraagsysteem reisdocumenten

De burgemeester of de gezaghebber is slechts bevoegd van een aanvraagsysteem reisdocumenten in zijn gemeente of openbaar lichaam gebruik te maken nadat uit een daartoe door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties ingesteld onderzoek is gebleken, dat aan het bepaalde in artikel 87, tweede lid, wordt voldaan.

Artikel

107

Intrekking Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 1995

De Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 1995 wordt ingetrokken.

Artikel

108

Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 oktober 2001.

Artikel

109

Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als “Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001”.

Deze regeling zal in de Staatscourant worden geplaatst.

De Minister voor Grote Steden- en Integratiebeleid, R.H.L.M. vanBoxtel

Bijlagen

Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001

A

Standaardclausules

B

vervallen

C

vervallen

D

Foutafhandelingsprocedures

E

vervallen

F

Overzicht aanvraaggegevens

G

vervallen

H

vervallen

I

vervallen

J

Invulinstructie laissez-passer

K

Onderzoek beveiligingsmaatregelen reisdocumentenuitgifte bij gemeenten

L

Fotomatrix

Bijlage

A

Standaardclausules

  • I

    Standaardclausules m.b.t. de burgerlijke staat

    Burgerlijke Staat

    Standaardclausule I (uitgeschreven) *

    afkorting *

    H – gehuwd

    (geslacht houder = ‘V’)

    echtgenote van/wife of/éspouse de

    e/v

    (geslacht houder = ‘M’)

    echtgenoot van/husband of/ époux de

    e/v

    W - weduwe/weduwnaar

    gehuwd geweest met/formerly married to/anciennement marié(e) à

    w/v

    S - gescheiden

    gehuwd geweest met/formerly married to/anciennement marié(e) à

    g/v

    P - geregistreerde partner

    geregistreerd partner van/registered partner of/partenaire enregistré(e) de

    p/v

    B - gescheiden geregistreerde partner

    geregistreerd partner geweest van/former registered partner of/ancien partenaire enregistré(e) de

    b/v

    A - achtergebleven geregistreerde partner

    geregistreerd partner geweest van/former registered partner of/ancien partenaire enregistré(e) de

    a/v

    * De hiertoe aangewezen persoon geeft in het aanvraagformulier desgewenst de burgerlijke staat van de aanvrager aan. Afhankelijk van de ruimte op de houderpagina brengt de producent de uitgeschreven of afgekorte versie van de betreffende standaardclausule aan. Indien er niet genoeg ruimte is op de houderpagina wordt de tekst van de standaardclausule op een vervolgpagina aangebracht.

  • II

    zie/see/voir p.

  • III

    Vervallen.

  • IV

    Pseudoniem/Pseudonym/Pseudonyme

  • V

    Niet in staat tot ondertekening/Unable to sign/Incapable de signer

  • VI

    Wordt als Nederlander behandeld op grond van de Wet van/Treated as Netherlands citizen pursuant to Act of/Traité comme Néerlandais conf. Loi 9-9-1976, Stb. 468

  • VII

    Dit paspoort is verstrekt op grond van art. 30 van de Paspoortwet (tweede paspoort)

  • VIII

    Houder dezes kan aan het bezit van dit reisdocument geen enkel recht op verblijf in Nederland ontlenen.

  • IX

    Dienstpaspoort/Service Passport/Passeport de Service

    Van/From/De...

    No...

    Tot/Until/Jusqu'au...

  • X
    • Xa

      Uitgezonderd/Except/à l'Exception de…

    • Xb

      Geldig voor reizen naar/Valid for travelling in/Valable pour voyages en...

  • XI
    • XIa

      Nederlandse/Netherlands/Néerlandaise

    • XIb

      XXA

      (Staatloze/Stateless person/Apatride)

  • XII

    Dit paspoort is afgegeven ter vervanging van paspoort nummer/This passport has been issued to replace passport number/Le présent passeport remplace le passeport antérieur no...

Bijlage

B

Standaardformulieren

Vervallen

Bijlage

C

Modelformulieren

Vervallen

Bijlage

D

Foutafhandelingsprocedures

In deze bijlage zijn de procedures weergegeven die moeten worden gevolgd indien een aangekondigde zending gepersonaliseerde reisdocumenten niet op het afgesproken tijdstip arriveert, de ontvangen zending beschadigd is, afwijkingen vertoont of indien bij controle van de zending documenten ontbreken.

De foutafhandelingsprocedures zijn beschreven voor:

  • 1.

    Het Europese deel van Nederland (Gemeenten en Ministerie van Buitenlandse Zaken te Den Haag)

  • 2.

    Buitenland (Nederlandse posten)

  • 3.

    Aruba, Curaçao, Sint Maarten en het Caribische deel van Nederland (Bonaire, Sint Eustatius en Saba)

1

Foutafhandelingsprocedures Europese deel van Nederland (Gemeenten en Ministerie van Buitenlandse Zaken te Den Haag)

In deze bijlage zijn de procedures weergegeven die moeten worden gevolgd indien een aangekondigde zending niet op het afgesproken tijdstip arriveert, de ontvangen zending beschadigd is, afwijkingen vertoont of indien bij controle van de zending documenten ontbreken. Er worden vijf hoofdfouten onderscheiden, waarvan er een tweetal nog nader onderverdeeld zijn. De foutsituaties worden onderstaand beschreven. Per foutsituatie wordt vervolgens per pagina schematisch aangegeven hoe gehandeld dient te worden.

  • I

    De aangekondigde zending wordt niet op het afgesproken tijdstip ontvangen

    Hiervan is sprake indien een uitgiftelokatie een aangekondigde zending niet op het met de distributeur afgesproken tijdstip ontvangt. De procedure die gevolgd dient te worden, is weergegeven in schema I.

  • II

    De ontvangen zending bevat een andere inhoud dan aangekondigd

    Dit is het geval indien de inhoud van de zending niet overeenkomt met de op de verzendbrief vermelde inhoud of met hetgeen in de elektronische vooraankondiging van de producent staat vermeld. De volgende situaties worden onderscheiden:

    • 1.

      de zending bevat niet alle aangekondigde documenten

      (er ontbreken dus documenten)

      In dit geval dient de procedure, vermeld in schema II 1, te worden gevolgd.

    • 2.

      de zending bevat (ook) andere documenten dan aangekondigd

      (het pakket bevat documenten die niet voor de uitgiftelokatie zijn bestemd; het kan zijn dat bijvoorbeeld het adresetiket op het pakket niet juist was, dat er niet voor de uitgiftelokatie bedoelde colli in het pakket zitten of dat er zich niet voor de uitgiftelokatie bedoelde documenten in een collo bevinden).

      In deze gevallen moet de procedure, vermeld in schema II 2, worden gevolgd.

  • III

    De ontvangen zending is beschadigd

    Hiervan is sprake indien bij ontvangst van het pakket geconstateerd wordt dat de verpakking van het pakket beschadigingen vertoont. Er worden verschillende situaties onderscheiden:

    • 1.

      De verpakking is beschadigd maar de inhoud is onbeschadigd en compleet

      (Alle aangekondigde documenten zijn aanwezig en onbeschadigd).

      In dit geval dient schema III 1 te worden gevolgd.

    • 2.

      Zowel de verpakking als de inhoud zijn beschadigd, maar de inhoud is wel compleet

      (alle aangekondigde documenten zijn aanwezig maar één of meerdere documenten zijn beschadigd).

      In dit geval dienst schema III 2 te worden gevolgd.

    • 3.

      Zowel de verpakking als de inhoud zijn beschadigd en de inhoud is bovendien incompleet

      (Eén of meerdere documenten zijn beschadigd en daarnaast zijn niet alle aangekondigde documenten aanwezig).

      In dit geval dient schema III 3 te worden gevolgd.

  • IV

    De inhoud van de zending is goed, maar niet op de afgesproken wijze verpakt

    Hiervan is sprake indien de inhoud van de zending wel overeenkomt met hetgeen door de producent is aangekondigd, maar de inhoud is niet op de juiste wijze is verpakt. Het pakket bevat bijvoorbeeld colli met verschillende documenten (er zitten bijvoorbeeld zakenpaspoorten tussen de nationale paspoorten) of de zending bevat geen of een onjuiste verzendbrief.

    In dit geval dient de procedure, beschreven in schema IV te worden gevolgd.

  • V

    Overige calamiteiten

    Voor het geval er zich een situatie voordoet, die niet in een van de voornoemde categorieën is onder te brengen, dient de in schema V beschreven procedure te worden gevolgd.

2

Foutafhandelingsprocedures Buitenland (Nederlandse Posten)

In deze paragraaf zijn de procedures weergegeven die moeten worden gevolgd indien een aangekondigde zending niet op het afgesproken tijdstip arriveert, de ontvangen zending beschadigd is, afwijkingen vertoont of indien bij controle van de zending documenten ontbreken. Er worden vijf hoofdfouten onderscheiden, waarvan er een tweetal nog nader onderverdeeld zijn. De foutsituaties worden onderstaand beschreven. Per foutsituatie wordt vervolgens per pagina schematisch aangegeven hoe gehandeld dient te worden.

  • I

    De ontvangen zending bevat een andere inhoud dan aangekondigd

    Dit is het geval indien de inhoud van de zending niet overeenkomt met de op de verzendbrief vermelde inhoud of met hetgeen in de elektronische vooraankondiging van de producent staat vermeld. De volgende situaties worden onderscheiden:

    • 3.

      de zending bevat nietalle aangekondigde documenten

      (er ontbreken dus documenten)

      In dit geval dient de procedure, vermeld in schema I 1, te worden gevolgd.

    • 4.

      de zending bevat (ook) andere documenten dan aangekondigd

      (het pakket bevat documenten die niet voor de uitgiftelocatie zijn bestemd; het kan zijn dat bijvoorbeeld het adresetiket op het pakket niet juist was, dat er niet voor de uitgiftelocatie bedoelde colli in het pakket zitten of dat er zich niet voor de uitgiftelocatie bedoelde documenten in een collo bevinden).

      In deze gevallen moet de procedure, vermeld in schema I 2, worden gevolgd.

  • II

    De ontvangen zending is beschadigd

    Hiervan is sprake indien bij ontvangst van het pakket geconstateerd wordt dat de verpakking van het pakket beschadigingen vertoont. Er worden verschillende situaties onderscheiden:

    • 4.

      De verpakking is beschadigd maar de inhoud is onbeschadigd en compleet

      (Alle aangekondigde documenten zijn aanwezig en onbeschadigd).

      In dit geval dient schema II 1 te worden gevolgd.

    • 5.

      Zowel de verpakking als de inhoud zijn beschadigd, maar de inhoud is wel compleet

      (alle aangekondigde documenten zijn aanwezig maar één of meerdere documenten zijn beschadigd).

      In dit geval dienst schema II 2 te worden gevolgd.

    • 6.

      Zowel de verpakking als de inhoud zijn beschadigd en de inhoud is bovendien incompleet

      (Eén of meerdere documenten zijn beschadigd en daarnaast zijn niet alle aangekondigde documenten aanwezig).

      In dit geval dient schema II 3 te worden gevolgd.

  • III

    De inhoud van de zending is goed, maar niet op de afgesproken wijze verpakt

    Hiervan is sprake indien de inhoud van de zending wel overeenkomt met hetgeen door de producent is aangekondigd, maar de inhoud is niet op de juiste wijze is verpakt. Het pakket bevat bijvoorbeeld colli met verschillende documenten (er zitten bijvoorbeeld zakenpaspoorten tussen de nationale paspoorten) of de zending bevat geen of een onjuiste verzendbrief.

    In dit geval dient de procedure, beschreven in schema III te worden gevolgd.

  • IV

    Overige calamiteiten

    Voor het geval er zich een situatie voordoet, die niet in een van de voornoemde categorieën is onder te brengen, dient de in schema IV beschreven procedure te worden gevolgd.

3

Foutafhandelingsprocedure Aruba, Curaçao, Sint Maarten en het Caribische deel van Nederland (Bonaire, Sint Eustatius en Saba)

In deze paragraaf zijn de procedures weergegeven die moeten worden gevolgd indien een aangekondigde zending niet op het afgesproken tijdstip arriveert, de ontvangen zending beschadigd is, afwijkingen vertoont of indien bij controle van de zending documenten ontbreken. Er worden vijf hoofdfouten onderscheiden, waarvan er een tweetal nog nader onderverdeeld zijn. De foutsituaties worden onderstaand beschreven. Per foutsituatie wordt vervolgens per pagina schematisch aangegeven hoe gehandeld dient te worden.

  • I

    De aangekondigde zending wordt niet op het afgesproken tijdstip ontvangen

    Hiervan is sprake indien een uitgiftelocatie een aangekondigde zending niet op het met de distributeur afgesproken tijdstip ontvangt. De procedure die gevolgd dient te worden, is weergegeven in schema I.

  • II

    De ontvangen zending bevat een andere inhoud dan aangekondigd

    Dit is het geval indien de inhoud van de zending niet overeenkomt met de op de verzendbrief vermelde inhoud of met hetgeen in de elektronische vooraankondiging van de producent staat vermeld. De volgende situaties worden onderscheiden:

    • 5.

      de zending bevat nietalle aangekondigde documenten

      (er ontbreken dus documenten)

      In dit geval dient de procedure, vermeld in schema II 1, te worden gevolgd.

    • 6.

      de zending bevat (ook) andere documenten dan aangekondigd

      (het pakket bevat documenten die niet voor de uitgiftelocatie zijn bestemd; het kan zijn dat bijvoorbeeld het adresetiket op het pakket niet juist was, dat er niet voor de uitgiftelocatie bedoelde colli in het pakket zitten of dat er zich niet voor de uitgiftelocatie bedoelde documenten in een collo bevinden).

      In deze gevallen moet de procedure, vermeld in schema II 2, worden gevolgd.

  • III

    De ontvangen zending is beschadigd

    Hiervan is sprake indien bij ontvangst van het pakket geconstateerd wordt dat de verpakking van het pakket beschadigingen vertoont. Er worden verschillende situaties onderscheiden:

    • 7.

      De verpakking is beschadigd maar de inhoud is onbeschadigd en compleet

      (Alle aangekondigde documenten zijn aanwezig en onbeschadigd).

      In dit geval dient schema III 1 te worden gevolgd.

    • 8.

      Zowel de verpakking als de inhoud zijn beschadigd, maar de inhoud is wel compleet

      (alle aangekondigde documenten zijn aanwezig maar één of meerdere documenten zijn beschadigd).

      In dit geval dienst schema III 2 te worden gevolgd.

    • 9.

      Zowel de verpakking als de inhoud zijn beschadigd en de inhoud is bovendien incompleet

      (Eén of meerdere documenten zijn beschadigd en daarnaast zijn niet alle aangekondigde documenten aanwezig).

      In dit geval dient schema III 3 te worden gevolgd.

  • IV

    De inhoud van de zending is goed, maar niet op de afgesproken wijze verpakt

    Hiervan is sprake indien de inhoud van de zending wel overeenkomt met hetgeen door de producent is aangekondigd, maar de inhoud is niet op de juiste wijze is verpakt. Het pakket bevat bijvoorbeeld colli met verschillende documenten (er zitten bijvoorbeeld zakenpaspoorten tussen de nationale paspoorten) of de zending bevat geen of een onjuiste verzendbrief.

    In dit geval dient de procedure, beschreven in schema IV te worden gevolgd.

  • V

    Overige calamiteiten

    Voor het geval er zich een situatie voordoet, die niet in een van de voornoemde categorieën is onder te brengen, dient de in schema V beschreven procedure te worden gevolgd.

Bijlage

E

BeveiligingsNet

Vervallen

Bijlage

F

Overzicht aanvraaggegevens

  • 1.

    Reisdocumenten niet zijnde nooddocumenten

    Deze lijst geldt voor reisdocumenten niet zijnde nooddocumenten. De onderstaande rubrieken moeten worden ingevuld, voor zover op de aanvraag van toepassing.

    • Aanvraagnummer

    • Datum aanvraag

    • Spoedaanvraag (alleen voor gemeenten)

    • Soort reisdocument

    • Huidig reisdocument – soort

    • Huidig reisdocument – nummer

    • Huidig reisdocument – datum einde geldigheid

    • Huidig reisdocument – autoriteit verstrekking

    • Burgerservicenummer (alleen voor Nederlanders die als ingezetene, onderscheidenlijk niet-ingezetene, in de basisregistratie personen zijn ingeschreven)

    • Nationaliteit

    • Geslachtsnaam

    • Voorvoegsel geslachtsnaam

    • Adellijke titel/ predikaat

    • Voornamen

    • Geboortedatum

    • Geboorteplaats

    • Geslacht

    • Lengte

    • Adres

    • Postcode+Woonplaats

    • Toestemming wettelijke vertegenwoordiger(s)

    • Verblijfsdocument – nummer

    • Verblijfsdocument – datum einde geldigheid

    • Aanduiding vermissing

    • Datum Verklaring vermissing

    • Proces verbaal vermissing vorig document – nummer

    • Vermist reisdocument – nummer

    • Vermist reisdocument – autoriteit verstrekking

    • Verzoek originele aanvraag vermist document

    • Vermelding partner (SC I)

    • Geslachtsnaam partner

    • Voorvoegsel geslachtsnaam partner

    • Adellijke titel partner

    • Pseudoniem (SC IV)

    • Niet in staat tot ondertekening (SC V)

    • XXA (staatloze) (SC XIb)

    • Dit paspoort is afgegeven ter vervanging van (SC XII)

  • 2.

    Nooddocumenten

    Deze lijst geldt voor nooddocumenten. De onderstaande rubrieken moeten worden ingevuld, voor zover op de aanvraag van toepassing.

    • Aanvraagnummer

    • Datum aanvraag

    • Soort reisdocument

    • Huidig reisdocument – soort

    • Huidig reisdocument – nummer

    • Huidig reisdocument – datum einde geldigheid

    • Huidig reisdocument – autoriteit verstrekking

    • Nationaliteit

    • Geslachtsnaam

    • Voorvoegsel geslachtsnaam

    • Adellijke titel/ predikaat

    • Voornamen

    • Geboortedatum

    • Geboorteplaats

    • Geslacht

    • Lengte

    • Adres

    • Postcode+Woonplaats

    • Toestemming wettelijke vertegenwoordiger(s)

    • Aanduiding vermissing

    • Datum Verklaring vermissing

    • Proces verbaal vermissing vorig document – nummer

    • Vermist reisdocument – nummer

    • Vermist reisdocument – autoriteit verstrekking

    • Niet in staat tot ondertekening (SC V)

    • Dit paspoort is afgegeven ter vervanging van (SC XII)

Bijlage

G

Tot verstrekking van paspoorten bevoegde buitenlandse posten

Vervallen

Bijlage

H

Tot verstrekking van Nederlandse identiteitskaarten bevoegde buitenlandse posten

Vervallen

Bijlage

I

IAR-kaarten

Vervallen

Bijlage

J

Invulinstructie laissez-passer

Algemene opmerkingen

Het laissez passer wordt handmatig ingevuld op de hierna weergegeven wijze.

Invulinstructie per rubriek

Type

LP

Code

NLD

Document-

nummer

Het documentnummer dat in het document geperforeerd is, overnemen.

Naam

De naam van de houder in volgorde:

– Adellijke titel

voluit

– Voorvoegsel voor de achternaam

voluit

– Achternaam

geslachtsnaam houder

Voornamen

Voornamen van de houder in volgorde:

– Adellijke predikaat

voluit (facultatief)

– Voornamen

voluit

Indien geen voornamen worden ingevuld wordt dit aangegeven met drie liggende streepjes, ---.

Algemene opmerking:

Indien de naam niet past in de hiervoor bestemde ruimte m.b.v. standaardclausule II verwijzen naar pagina 3.

Nationaliteit

Alleen in te vullen bij Nederlanders. In andere gevallen drie liggende streepjes, ---.

Geslacht

M/M: man

V/F: vrouw

Lengte

Voorbeeld: 1,82m

(Cijfermatig in meters en centimeters vermelden gevolgd door afkorting m).

Geboortedatum

Vermelden iVermelden in volgorde:

n formaat dd XXX eejj

– Twee posities dagaanduiding in cijfers.

– Spatie

– Eerste drie posities voor maandaanduiding (zie lijst hierna vermeld)

– Spatie

– Laatste vier posities eeuw- en jaartalaanduiding

Lijst maandafkortingen:

JAN/JAN FEB/FEB MRT/MAR APR/APR MEI/MAY JUN/JUN JUL/JUL AUG/AUG SEP/SEP OKT/OCT NOV/NOV DEC/DEC

Voorbeelden:

XX XX 1956

00 JAN 1984

19 JAN 1984

Bij de toekenning van een reisdocument wordt altijd een eeuw- en jaartal aanduiding opgenomen.

Afgiftedatum

Zie geboortedatum

Geboorteplaats

Geboorteplaatsnaam vermelden

Geldig tot

Datum tot wanneer het document geldig is.

Datum weergeven zoals aangegeven bij geboortedatum.

Autoriteit

Gouverneur van

Minister van Buitenlandse Zaken

Waarmerking

Stempel autoriteit moet over de foto vallen.

Handtekening

De houder plaatst zijn handtekening op de bestemde plaats onder de foto.

Opmerkingen

Pagina 3 is te gebruiken voor opmerkingen van bevoegde instanties. Op deze pagina worden de datum waarop het reisdocument uiterlijk moet worden ingeleverd en de autoriteit bij wie de inlevering dient plaats te vinden ingevuld.

Lamineren

Het document wordt na invulling van de houderpagina gelamineerd. Dit gebeurt niet met een laminator maar door middel van koud laminaat dat als een sticker wordt geplakt. Door de beschermlaag op de achterzijde van de folie te verwijderen kan de folie, zonder gebruik van hulpmiddelen, over de houderpagina worden geplakt.

Bijlage

K

Onderzoek beveiligingsmaatregelen reisdocumentuitgifte

Vervallen

Bijlage

Aanleggen van een onderzoeksdossier

Om de steekproef uit te kunnen voeren is het noodzakelijk dat iedere gemeente voor de uitvoering van het onderzoek reisdocumenten een onderzoeksdossier aanlegt. Dit onderzoeksdossier moet om de volgende reden worden aangelegd:

  • 1.

    De gemeente kan hiermee aantonen dat beveiligingsmaatregelen zijn genomen. Er is ‘bewijs’ aanwezig.

  • 2.

    De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens zal zich voor de uitvoering van de steekproef mede baseren op de documenten die ten grondslag liggen aan de beantwoording van de vragenlijst.

De gemeente moet zich voor de uitvoering van het onderzoek reisdocumenten baseren op schriftelijke documenten en moet deze documenten in het onderzoeksdossier voegen, tenzij er sprake is van mondelinge informatieoverdracht. In dat geval kan er geen document worden opgenomen in het onderzoeksdossier.

Een paar voorbeelden.

Vraag 2.3. vraagt of de burgemeester op de hoogte is van het feit dat één of meerdere jaren BeveiligingsNet niet is uitgevoerd. Als dit mondeling is medegedeeld kan hiervan geen document in het onderzoeksdossier worden gevoegd.

Vraag 4.1. vraagt waaruit blijkt dat de leidinggevende van het reisdocumentenproces in 2010 actief is geweest op het terrein van de beveiliging rondom reisdocumenten. Als u aangeeft dat beveiliging een vast agendapunt vormt op het werkoverleg, dan moet u een kopie van de agenda’s bij het onderzoeksdossier voegen.

Vraag 7.6 vraagt welke van deze procedures het afgelopen jaar gecontroleerd zijn op de uitvoering ervan in de praktijk. Als er procedures zijn gecontroleerd dan moet u het verslag van de controle in het onderzoeksdossier voegen.

In deze bijlage wordt een opsomming gegeven van documenten die de gemeente kan raadplegen voor de uitvoering van het onderzoek reisdocumenten. Baseert de gemeente zich op deze documenten dan moet een kopie van deze documenten in het onderzoeksdossier bewaard worden. Heeft de gemeente zich gebaseerd op andere documenten dan genoemd, dan moet een kopie van deze documenten in het onderzoeksdossier worden gevoegd.

Voor de beantwoording van de vragen van het onderzoek reisdocumenten kan meerdere keren gebruik worden gemaakt van dezelfde documenten.

De volgende documenten kunnen gebruikt worden voor de beantwoording van de vragen van het onderzoek reisdocumenten:

  • 1.

    Het beveiligingsplan met het besluit van de burgemeester of het college tot vaststelling.

  • 2.

    De procedures voor zover deze niet in het beveiligingsplan zijn opgenomen.

  • 3.

    Uitgevoerde risicoanalyse

  • 4.

    Agenda’s en/of verslagen van het werkoverleg.

  • 5.

    De uitkomsten van BeveiligingsNet.

  • 6.

    Introductie-informatie voor nieuwe medewerkers en het document waaruit blijkt wanneer deze introductie-informatie is vastgesteld.

  • 7.

    Instructie-informatie om de huidige medewerkers op de hoogte te houden en het document waaruit blijkt wanneer deze instructie-informatie is vastgesteld.

  • 8.

    Als u ‘anders, namelijk….’ heeft ingevuld: het betreffende document waar u gebruik van heeft gemaakt voor de beantwoording van deze vraag.

  • 9.

    Alle memo’s, notulen of notities gericht aan de burgemeester.

  • 10.

    Rapportages van de beveiligingsfunctionaris aan het hoofd Burgerzaken/Publiekszaken.

  • 11.

    Rapportages van de beveiligingsfunctionaris aan de burgemeester.

  • 12.

    Rapportages van de afdeling aan de beveiligingsfunctionaris.

  • 13.

    Verslagen van het overleg tussen de beveiligingsfunctionaris en het hoofd Burgerzaken/Publiekszaken.

  • 14.

    Verslagen van het overleg tussen de beveiligingsfunctionaris en de burgemeester.

  • 15.

    Verslagen van het overleg tussen de beveiligingsfunctionaris, de burgemeester en het hoofd Burgerzaken/Publiekszaken.

  • 16.

    Verslagen van het managementteam, collegevergaderingen, vergaderingen adviescommissie of andere vormen van overleg betreffende de beveiliging van de reisdocumenten.

  • 17.

    Besluit tot het instellen van een beveiligingsadviescommissie

  • 18.

    Besluit tot aanwijzing van de beveiligingsfunctionaris.

  • 19.

    Functiebeschrijving beveiligingsfunctionaris.

  • 20.

    Controleprogramma waarmee de werking van de beveiliging periodiek wordt gecontroleerd

  • 21.

    Uitslagen of rapportages van de uitgevoerde controles

  • 22.

    Evaluatierapport van het beveiligingsplan.

  • 23.

    Verbeter/actieplan waarin staat hoe de voorgenomen wijzigingen en verbeteringen zullen worden uitgevoerd.

  • 24.

    Het document waaruit blijkt dat de burgemeester of het college het verbeter / actieplan heeft goedgekeurd.

  • 25.

    Proces-verbaal van de politie van opgetreden incidenten

  • 26.

    Rapportages van opgetreden incidenten

  • 27.

    Gedeelte van de applicatiebeschrijving van het automatiseringssysteem dat functiescheiding afdwingt

  • 28.

    Enig ander document dat aan de beantwoording van de vragen van het onderzoek reisdocumenten ten grondslag ligt.

Bijlage

L

Fotomatrix

De fotomatrix is te raadplegen op de website van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens.

Bijlage

M

Model nationaal paspoort

(bijlage als bedoeld in artikel 3, eerste lid, onder a)

  • a.

    Model in omloop sinds 9 maart 2014:

  • b.

    Model in omloop sinds 30 augustus 2021:

Bijlage

N

Model reisdocument voor vluchtelingen

(bijlage als bedoeld in artikel 3, eerste lid, onder b)

  • a.

    Model in omloop sinds 9 maart 2014:

  • b.

    Model in omloop sinds 30 augustus 2021:

Bijlage

O

Model reisdocument voor vreemdelingen

(bijlage als bedoeld in artikel 3, eerste lid, onder c)

  • a.

    Model in omloop sinds 9 maart 2014:

  • b.

    Model in omloop sinds 29 november 2021:

Bijlage

P

Model Nederlandse identiteitskaart

(bijlage als bedoeld in artikel 3, derde lid, onder a)

a. Model in omloop sinds 9 maart 2014:

b. Model in omloop sinds 1 januari 2021:

c. Model in omloop sinds 2 augustus 2021:

Bijlage

Q

Model vervangende Nederlandse identiteitskaart

(bijlage als bedoeld in artikel 3, derde lid, onder b)

Model in omloop sinds 1 maart 2017: